Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur gör jag 540?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 363200" data-attributes="member: 58560"><p>så det finns 0 bra tips på hur man gör en 540 i denna tråd?</p><p>missade du mitt inlägg?</p><p></p><p></p><p>Eller tyckte du inte det va bra?</p><p></p><p>Jag tycker iaf att det är mer informativt än ditt samt kortare... Det går inte hela tiden förlita sig på överrotation, då man hellst vill ha en perfekt snurr.</p><p></p><p>Detta får man genom att titta över axeln tills man inte ska göra detta mer...</p><p>vid landning framåt ska man fästa blicken vid landningen och vid baklänges landningar ska man fästa blicken vid kicken... Detta för att slippa överrotation då man har lite mindre än ett halft varv att anpassa farten till vart man ska landa.</p><p></p><p>Det enda du lyckades få fram på din text va att man ska snurra mera än 360...</p><p></p><p></p><p>NEJ det gör den inte om du låser hela kroppen mot landningen så kommer man automatiskt stanna efter 450 och krasha .. >_></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 363200, member: 58560"] så det finns 0 bra tips på hur man gör en 540 i denna tråd? missade du mitt inlägg? Eller tyckte du inte det va bra? Jag tycker iaf att det är mer informativt än ditt samt kortare... Det går inte hela tiden förlita sig på överrotation, då man hellst vill ha en perfekt snurr. Detta får man genom att titta över axeln tills man inte ska göra detta mer... vid landning framåt ska man fästa blicken vid landningen och vid baklänges landningar ska man fästa blicken vid kicken... Detta för att slippa överrotation då man har lite mindre än ett halft varv att anpassa farten till vart man ska landa. Det enda du lyckades få fram på din text va att man ska snurra mera än 360... NEJ det gör den inte om du låser hela kroppen mot landningen så kommer man automatiskt stanna efter 450 och krasha .. >_> [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur gör jag 540?
Tillbaka
Topp