Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur gör jag 540?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nils_n" data-source="post: 363251" data-attributes="member: 62052"><p>Hitta en studsmatta å träna då blir det lättare att lära sig. Jag tycker man snurrar snabbast o smoothast om man gör följande: ta lite "sats" med överkroppen dvs vrid lite i motsatt riktning för att ta fart (självklart men skriver ändå), precis innan du hoppar så börjar du rotationen med överkroppen så att när fötterna lyfts så har du snurrat 90-180gr med överkroppen redan. Överkroppen styr, benen följer. Sen det här är viktigt: När du väl börjar snurra titta hela tiden runt axeln det håll du snurrar, det gör skillnaden mellan 360 & 540, 720 etc. Tittar du inte runt så blir det väldigt svårt att ta sig hela vägen runt till 540. Tittar man runt så vips har man gjort 540 utan att man visste om det :D</p><p></p><p>gl</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nils_n, post: 363251, member: 62052"] Hitta en studsmatta å träna då blir det lättare att lära sig. Jag tycker man snurrar snabbast o smoothast om man gör följande: ta lite "sats" med överkroppen dvs vrid lite i motsatt riktning för att ta fart (självklart men skriver ändå), precis innan du hoppar så börjar du rotationen med överkroppen så att när fötterna lyfts så har du snurrat 90-180gr med överkroppen redan. Överkroppen styr, benen följer. Sen det här är viktigt: När du väl börjar snurra titta hela tiden runt axeln det håll du snurrar, det gör skillnaden mellan 360 & 540, 720 etc. Tittar du inte runt så blir det väldigt svårt att ta sig hela vägen runt till 540. Tittar man runt så vips har man gjort 540 utan att man visste om det :D gl [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur gör jag 540?
Tillbaka
Topp