Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hur gör jag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gurchan" data-source="post: 949017" data-attributes="member: 32199"><p>Hej Elin.</p><p></p><p>Tycker du är ball som skriver här och frågar, synd att du får p12-svar bara. För mig handlade det bara om att börja våga prova. Jag började nöta 360´s på vallarna in mot pisten om du förstår vad jag menar. Var lagom stort för att komma runt och få grepp om tekniken. I början blev det som när man gör ljushopp i skolgympan men det blev sakta bättre. Ta i med armarna i början för att få lite extra hjälp. När du kommer runt 360 grader på vallarna eller dylika mindre hopp så kan nästa steg vara att attackera något större. Då blir det viktigare att dra upp benen för stabilitet. Det är mina tips vad gäller att komma igång med rotationerna. </p><p></p><p>Vad gäller grabs var min personliga favorit mutegraben, men det är ju en smaksak. </p><p></p><p>För att komma igång med rails så skulle jag rekommendera att börja med boxar. Handlar om att våga ha samma vinkel på kroppen som lutningen på räcket. Personligen nötte jag räcken genom att raila med skorna på räcken i stan, när det hade regnat eller var snö ute.. Vet inte om det är att rekommendera dock men gav mig en bra känsla för hur jag skulle ha vikten.</p><p></p><p>Finns antagligen en massa här som kan ge dig betydligt bättre råd än vad jag kan. Hoppas att det gav något iaf!</p><p></p><p>Sista tipset jag tänker ge dig nu är att kolla in Malin Rapp, en duktig tjej, bara att googla. Är hon lika skön idag som när jag hängde med henne så svarar hon säkert mer än gärna på några frågor du kan tänkas ha.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Mvh Gustav</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gurchan, post: 949017, member: 32199"] Hej Elin. Tycker du är ball som skriver här och frågar, synd att du får p12-svar bara. För mig handlade det bara om att börja våga prova. Jag började nöta 360´s på vallarna in mot pisten om du förstår vad jag menar. Var lagom stort för att komma runt och få grepp om tekniken. I början blev det som när man gör ljushopp i skolgympan men det blev sakta bättre. Ta i med armarna i början för att få lite extra hjälp. När du kommer runt 360 grader på vallarna eller dylika mindre hopp så kan nästa steg vara att attackera något större. Då blir det viktigare att dra upp benen för stabilitet. Det är mina tips vad gäller att komma igång med rotationerna. Vad gäller grabs var min personliga favorit mutegraben, men det är ju en smaksak. För att komma igång med rails så skulle jag rekommendera att börja med boxar. Handlar om att våga ha samma vinkel på kroppen som lutningen på räcket. Personligen nötte jag räcken genom att raila med skorna på räcken i stan, när det hade regnat eller var snö ute.. Vet inte om det är att rekommendera dock men gav mig en bra känsla för hur jag skulle ha vikten. Finns antagligen en massa här som kan ge dig betydligt bättre råd än vad jag kan. Hoppas att det gav något iaf! Sista tipset jag tänker ge dig nu är att kolla in Malin Rapp, en duktig tjej, bara att googla. Är hon lika skön idag som när jag hängde med henne så svarar hon säkert mer än gärna på några frågor du kan tänkas ha. Lycka till! Mvh Gustav [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hur gör jag?
Tillbaka
Topp