Hur göra med alkohol vid alpresa (Val Thorens)

pekkapower

Ny medlem
Först och främst, god jul!

Rullar ner till Val Thorens den 28e januari med 10 polare och det är första gången för min del och ingen av de andra har alla svar så jag vänder mig därför hit.

Jag undrar alltså lite om det är värt att ta med sig hemifrån systemet, både med hänsyn till priser och tillgänglighet där nere. Är det 18årsgräns på att köpa i affärer? Kanske köpa på färjan mellan Danmark och Tyskland? Hur är utbudet och priserna på typ små supermarkets i byn och så? Hur är priserna på krogarna? Ni förstår säkert vad jag är ute efter så berätta gärna lite allmänt på vad ni tycker är bäst.

Först och främst haha!

Menar du ärligt att det skulle vara värt att ta med sprit/bärs genom tyskland och danmark från sveriges monopolsystem???!!

Bunkra på färjan som fan bara så är det löst! Betydligt mycket billigare än i svergie iaf! Sen kan jag inte uttala mig om val Thorens för den delen och hur mycket det kommer kosta där, antagligen billigare än om du ska gå ut i stockholm och köpa en bira. Backen är alltid svindyr så där får du nog räkna med 5 € för en bira eller nått

God jul

Köp på färjan, för säkerhets skull. Är inte säker på Frankrikes lagar om krök, en brukar inte kids kröka rötjut med sina föräldrar där?

Kan man inte beställa och betala på bolaget, och sen hämta ut det på tex. http://se.calle.dk/Default.aspx , så man slipper släpa allt hela vägen. Verkar ju lite galet å vänta med att handla tills man kommer ner. Tänk om allt är slutsålt?

Fulöl i byn kostar mellan 5 & 7 euro lådan (24x25cl 4,5 eller 4,2%) - billigast på Carrefour och SPAR, dyrt på Sherpa. Drickbart vin kostar runt 3 euro flaskan, det beror på hur kräsen man är. Har dålig koll på spriten (handlar den nere i Moutiers) men skulle gissa på att fulvodka/fulwhiskey hamnar på drygt 10 euro för en sjuttis. Blanddricka är inte särskilt dyrt om man inte envisas med att ha "riktig" cola, sprite etc. Motsvarigheten till eldoradoläsk är billig.

Vill ni ha Jäger så köp det på vägen, finns typ inte att få tag på och om det finns kostar det multum.
Har ni möjlighet så köp helt enkelt det ni kan på båten/bordershop för även om det finns billig öl är det inte helt ovanligt att den säljer slut kring bytardagarna.

En stor öl på byn: kring 5 euro
Dricka förhållandevis billigt ute = Happy Hour på Tango mellan 22-00
Allsång med danskar: Cafe Snesko

Fridens liljor!

Köp på plats för fan, orka ta med sig. Jag köpte en hela av, ja förmodligen den sämsta vodkan som finns men betalade väll 70 kr cirka...

Ölplattor köper du ju för 50 kr eller nått sånt om jag kmr ihåg rätt.
Ska du ha den finaste fulölen går du på Supermarché som ligger i övre delen av byn..

haha köp på systemet o skicka ner med bud de går INTE att köpa där sjukt hårt på 25 års åldersgräns.

Tillbaka
Topp