Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hur hoppar man??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ripgirl" data-source="post: 80970" data-attributes="member: 42897"><p>Jag började med små sidohopp.. Där man kommer på skär utifrån backen och hoppar in i den. Mkt lättare i början att landa på skär... När man känner sig någolunda säker på att flyga sisådär 1m och landa är det bara att ge sig på lite större hopp. Det svåraste i början tyckte jag var att våga. Man dör ju inte direkt. Har man tillgång till ´mkt snö så skadar det ju inte med en mjuk skön puderlandning =)</p><p>Aja. Det går ganska snabbt när man väl börjat. Själv hoppar man mindre bigjumps nu. Tänkte börja lära mig snurra nu, ganska läskigt det också faktiskt.</p><p>Förresten! Höll på att glömma. Börja tidigt med enkla grabbar som tex indy. Gör att du böjer på bena och får bättre balans i luften..Ser bättre ut också. </p><p>Men kör hårt. Det är alldeles för lite brudar som hoppar. Litet är bättre än inget!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ripgirl, post: 80970, member: 42897"] Jag började med små sidohopp.. Där man kommer på skär utifrån backen och hoppar in i den. Mkt lättare i början att landa på skär... När man känner sig någolunda säker på att flyga sisådär 1m och landa är det bara att ge sig på lite större hopp. Det svåraste i början tyckte jag var att våga. Man dör ju inte direkt. Har man tillgång till ´mkt snö så skadar det ju inte med en mjuk skön puderlandning =) Aja. Det går ganska snabbt när man väl börjat. Själv hoppar man mindre bigjumps nu. Tänkte börja lära mig snurra nu, ganska läskigt det också faktiskt. Förresten! Höll på att glömma. Börja tidigt med enkla grabbar som tex indy. Gör att du böjer på bena och får bättre balans i luften..Ser bättre ut också. Men kör hårt. Det är alldeles för lite brudar som hoppar. Litet är bättre än inget! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hur hoppar man??
Tillbaka
Topp