Hur jäkla svårt skall det vara att få en bra snowboard såld?

Theoldskipper

Ny medlem
Är det någon som kan tipsa mig om någon hemsida eller annat alternativ där det finns seriöst folk som vet vad en snowboard har för ett andrahandsvärde. Har en Burton T6 med missionbindningar, brädan är årets modell. Vad får jag för några förslag? Jo, "Hej Erik, jag kan erbjuda dig 1500:-" ... Yeah right!!! Finns det några seriösa människor??? Jag har lagt ut på Blocket och här... Idéer?
Tacksam för svar!

Det är som vanlig mycket svårt med försäljning av beg. brädor.. Tror det bästa du kan göra är att skriva en annons där du skriver vad du vill ha för brädann Då får du inga underbud (eller inte så många iaf)!

hmm jag sålde min allian från förra året för 3000 kr utanbindning.. var iofs som helt ny

Jag tror på Forslunds idé, då slipper du några riktiga skambud förhoppningsvis. Sen tror jag också att freeride är bättre än blocket, här på freeride vet de flesta vad det är för skillnad på en Burton T6 och en Crazy Creek Madair, de vet inte många på blocket.

mm, mne säg först hur mycket du VILL ha för den... med prutmarginal då förstås ;)

peace

Jo då Erik, jag har sett din annons på blocket och undrat lite på vad du vill ha för den. Men har redan ett gott åk, så skulle jag köpa den så ska det vara för att dämpa ångesten över att inte vara i backen. Och hur mycket är det värt? Vet ärligt talat inte men upp med en prislapp!
J

Sorry, nu vet jag priset. Inte idag, men vet ju aldrig när ångest attackerna kommer.
J

Varför vill du inte´ha den kvar då, är den inte skön nog eller? Nu kanske du iofs inte vill svara på det här men men...

Jag tycker själv att alla annonser som inte har nått pris går bort, skippar dem direkt. Man vill ju veta vad det kostar utan att behöva maila. Jag har alltid fått såld mina gamla brädor hur snabbt som helst. Men har dock aldrig tagit mer än 1000:- utan bindningar.

Ok, jag har lagt ut brädan 2 ggr, första ggn med pris och andra ggn utan pris. Första gången fick jag typ 1 svar, andra gången så har det strömmat in svar och människor har ringt. Det är en balansgång med eller utan pris. Tar man med priset så blir VÄLDIGT många skrämda, tar man inte med priset så får man en möjlighet att personligen sälja in brädan hos dem som är osäkra. Jag kan förstå att folk blir irriterade på att priset inte nämns. Sedan Boris är det skillnad på att sälja en bräda som kostar 5500:- och en som kostar 1000:-....

Precis. 4500 bananer. Dumpa priset så man inte får en ny för samma pris så är det ju lättare att sälja.

Kan det inte bero på att de som vil köra på så bra grejer hellre köper nytt?

Jag tror absolut du skall skriva dit priset.. Jag kollar inte ens annonser utan pris på!

Sedan ser man överpris på många saker också men det är en helt annan sak..

Såg en tjej som försökte sälja ett par Burtonskor modell -02 för 200 kronor mindre än -04! *Suck*

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp