Hur kommer man billigast ner till verbier?

krilleee

Ny medlem
Hej, ska ner till verbier över säsongen. Hur kommer jag ner billigast? Kommer ju ha en hel del packning så tror inte att flyga kommer bli särskilt aktuellt. Hoppas någon kan hjälpa mig.
MVh Kristofer

Senast ändrad:
Easyjet börjar flyga till Geneve i slutet av oktober. Där kan du få en resa med skidfodral (som sällan vägs och kan hålla i princip alla skidtillbehör) för 56 € sen tåg+buss till verbier för 53 CHF. En väska plus välpackat skidfodral lär hålla allt som krävs för en säsong.

alright.. detta låter ju kanon! hur säker är du på att skidfodralen inte vägs? vore ju synd om man står där med ett 20 kilos skidfodral och får casha 800 spänn i övervikt!

Att gå är ju definitivt billigast. Annars så brukar väll tåg vara billigt?

Jag vet inte, den här easyjet linjen är ny och började flyga nu i november men jag har flugit ner innan med 2 skidor+pjäxor och alla annan skidutrustning i fodralet och klarat mig flera gånger. Jag lovar dock inget, lite chansning är det...

Jag tittade på EasyJets vilkor och om man tittar på överviktspriserna så ser det ut att trippa iväg ganska snabbt! RyanAir till Zürich är ett alternativ, tågtrafiken i Schweiz är grym!

Tillbaka
Topp