Hur lång tid tar det att bli en bra skidåkare?

Beror ju på vad du vågar göra och så ..
Se på Oscar Scherlin tex, för han har det ju gått ganska fort ..

Klurig fråga dt där, men enligt mina matematiska beräknangar beror det på hur bra en bra skidåkare är och hur mycket man vågar satsa :P

De beror ju på en massa olika saker tex hur ofta du åker och om du har "generna" för att åka skidor..

Fy´fan va meningslös fråga. det beror ju på hur myc´ket man utvecxklas och våga prova nya grejjer.. SKIDOR HANDLAR OM EN SAK.. VÅÅÅÅÅÅÅÅÅGA!!

jell, Jag skulle nog vilja påstå att skidåkning handlar mer om position, styrka, smidighet, timing och känsla än att våga. Vist hjälper det till att våga prova att åka fortare, hoppa högre mm men det är inte avgörande för hur snabbt och hur "myc´ket man utvecxklas".

Tror också att det kan finnas ett samband med hur ofta man åker och hur duktig man blir….

/Leder

Bra är ju ett i högsta grad relativt uttryck vilket gör själva frågan i stort sett meningslös, men jag kan ju iallafall passa på att ge ett bra svar!

Att bli bra i skidåkning tar från ungefär två timmar och uppåt. Det beror på hur bra man vill bli, att bli riktigt bra, dvs. bäst är tyvärr få förunnat och de flesta blir det inte även om de håller på i hela sitt liv. Att bara bli lite bra, dvs. att känna glädje i skidåkningen och verkligen uppnå en förbättring tror jag går att uppnå på en förmiddag om man har en bra utrustning och en duktig instruktör. Då blir man otvivelaktigt bättre än man var från början, dvs. BRA! Detta innebär knappast att man klarar av branta rännor i Alperna, men man kan ju vara "King" i branbacken i Tandådalen ...

That´s all folks! / MM

Ett helt jäla liv, skulle jag vilja påstå, men sen är det faktiskt stopp liksom!
Beror sen som vanligt på motivation, geografi, tillfälle, ekonomi och goda gener.
Det är timmarna på berget som ger resultatet!

Hej, denna gråa fredag säger,

Ace DG

Bra, alltid på väg mot bättre...

Varför fråga något sånt här? Man kan väl knappast vara seriös, det finns ju INGET allmänt svar... Sluta skriva såna här meningslösa och tråkiga inlägg!!!

eller hur. bara jobbigt. men det e kul o svara^^
nej men jag mena inte så leder. klart att det beror hur bra man vill bli och sånt. men det mesta handlar om att våga.

Tillbaka
Topp