Hur lätt knäcker man en bräda?

Mr-Purple

Ny medlem
Yo! Jag är en nybörjare på det här med snowboard, har just satt igång och är helfrälst.

Anledningen till min fråga är följande:
Jag kom över en billig bräda på en Outlet(Den enda de hade inne, för övrigt säljs typ inga brädor där jag bor). Haffade den direkt då den var min längd, 155. Den är ju sjukt sexig, men det är kommer ju med ett pris förstås. Det är en brud-bräda och jag är en 24 årig lång karljevel på 90 kg, och jag oroar mig vagt för att paja min nyfunna vän. Jag har lånat en skitbräda tidigare och har bara åkt en gång på den här darlingen. Hittils har den hållt bra, tror ni den kommer den fortsätta göra det?

Brädan jag köpte var den här: http://www.crazysnowboarder.com/EQUIPMENT/equipment.php5?item=5079

Peace:cool:

Senast ändrad:
Kommer nog tyvärr vara för smal för dig, utan att veta midjebredd, men tjejbrädor är ju sällan över 25cm, gissar på att du har en 44-45 i skostorlek om du är en "lång karljevel på 90kg"
155cm och tjejbräda är nog dessutom alldeles för mjuk för din vikt.
Med tanke på att du är nybörjare kanske den funkar bra till att åka runt å sladdsvänga lite..

Antog nästan det, har dock små fötter för att va en Karl, 42. Men den håller ändå? Ingen risk att den knäcks när jag bailar medan jag lär mig the basics så att säga? Kan den hålla att bara glida på och latcha nån säsong?

jag har faktiskt knäckt en bräda en gång.

Åkte offpist när det var +grader och mkt snö, så sög nosen ner i snön och det tog tvärstop och jag gjorde som en frammåtkullerbytta. Då gick brädan av.

Tillbaka
Topp