tycker sidan går perfekt! =D här är ett litet tips om hur man gör (((Onehander)))
första gången du ska göra en Onehander rekommenderar jag att köra på ett hopp som du inte känner rädsla för, och som du inte behöver koncentrera dig nämnvärt på för att komma rätt i luften osv (gäller alla nya trick). Kör du med broms, pröva att bara lätta lite på bromshandtaget och släppa tummens grepp runt styret. Se? Det var ju inte svårt alls! just keep your nerves and you'll be fine!
Andra gången försöker du med att lyfta handen rakt upp, kanske bara nån centimeter, kanske en hel decimeter! Detta beror ju självklart på hur säker du känner dig.
Okej, saken att tänka på här, för att undvika fel, krascher, gråt, blod osv, är att - dra inte ut handen åt sidan förräns du känner dig tillräckligt säker! Ett vanligt nybröjarfel (räcker upp handen), som kan göra att du blir rädd för att pröva tricket igen, vilket kan leda till att du inte vågar pröva andra saker, vilket gör att du kan tröttna på cykling eftersom du inte känner att du utvecklas, vilket (till slut) inte är bra! :P
Så, när du nu börjat känna dig säker på hur du lyfter handen är det dags för steg 2. Här är det dock kanske lite mer upp till var och en, men så här ligger det iaf till för mig och mina vänner:
Dra handen mer och mer ut åt sidan, och till slut 'kasta' den bakåt!
När du då kastar handen bakåt har du plötsligt gjort en 'Onehand Suicide'!
Grattis fan! Smile
Att tänka på när man gör en onehand suicide är att man verkligen måste kasta handen bakåt -- inte bara släppa styret, föra handen lite bakåt och hoppas på det bästa! Ta i!
Nu till problemet (som dock kanske bara förekommer hos mig och mina vänner);
Jag känner ofta när jag är mitt i en onehander och det börjar bli dags att föra handen tillbaka till styret - att jag börjar ifrågasätta själva tillbakaförandet. Jag tänker nåt i stil med: "Hmm, den här gången fick jag ju handen riktigt långt bak! Om jag håller den kvar ett tag till, blir det ju dessutom en väldigt lång onehander!"
Sånt här tänkande är direkt hälsovådligt, och resulterar i 9/10 fall i hård krasch om man låter tankarna sväva fritt!
Efter ett par sådana krascher kanske du inte har några tankar kvar, and that'd be sad...
För mig avhjälps tankarna lättast genom att helt enkelt titta ner mot marken och inse att man kommer känna sk smärta om man inte sätter tillbaka handen på styret!
Okej, för att runda av:
När du nu sätter Onehand suicide ordentligt fett grymt kanske dina tankar börjar flyta iväg mot en Nohander! (dock lämnar jag den åt någon annan........)
I alla fall, nohander va det:
Det räcker ju inte med att vara bombsäker på att släppa ena handen, utan du måste lära dig att bli säker med båda händerna! upprepa de ovanstående stegen tillsammans med din andra hand, så ska du se att en sjuk Nohander Suicide inte är långt borta!!