Hur man gör Trick!

sebbe_racing

Ny medlem
Hur man gör Trick!
Eftersom det ofta efterfrågas hur man gör vissa grundläggande trick,tänkte ja fixa en tråd där ni kan skriva om era trick!!! Försök skriva så utförligt ni kan!! alla som kan nått trick på cykel.. skriv upp dom här!!! skriv så mycket detaljer du kan om tricket!!

Senast ändrad:
Hur man gör Trick!
ett grundläggande trick är bunnyjump. men det är kanske inte ett trick men det kan underlätta när man ska göra andra trick.
iallafall så ska man dra upp cykeln på bakhjulet genom att luta över sadeln och sen när man är uppe så ska man ganska snabbt efter man har dragit upp den på bakan luta frammåt och kanske tillochmed trycka ut cykeln snett upp/ut från kroppen och då brukat cykeln lyfta och man har gjort ett bunnyjump.
det brukar lösa sig med lite tålamod:D

Hur man gör Trick!
jibbAxross sa:
ett grundläggande trick är bunnyjump. men det är kanske inte ett trick men det kan underlätta när man ska göra andra trick.
iallafall så ska man dra upp cykeln på bakhjulet genom att luta över sadeln och sen när man är uppe så ska man ganska snabbt efter man har dragit upp den på bakan luta frammåt och kanske tillochmed trycka ut cykeln snett upp/ut från kroppen och då brukat cykeln lyfta och man har gjort ett bunnyjump.
Blir det som en ollie på skateboard fast på cykel istället då ? :/

Hur man gör Trick!
jibbAxross sa:
ett bra sätt att träna bunny på är att leta upp en lagomt hög trotoar kant men inte med vassa kanter eller vad man själv hittar sen är det bara att öva tänk dock på att ha fart

Hur man gör Trick!
sen finns det ju nosewhely där du har lagomt med fart trycker i frambromsen och släpper den snabbt så du kommer upp på framhjulet så du glider framåt på framhjulet sen är det bara öva ha inte för hög fart eller tryck inte för hårt på bromsen då du kommer att flygga istället
kan säker göras på fler sätt.

Hur man gör Trick!
tycker sidan går perfekt! =D här är ett litet tips om hur man gör (((Onehander)))

första gången du ska göra en Onehander rekommenderar jag att köra på ett hopp som du inte känner rädsla för, och som du inte behöver koncentrera dig nämnvärt på för att komma rätt i luften osv (gäller alla nya trick). Kör du med broms, pröva att bara lätta lite på bromshandtaget och släppa tummens grepp runt styret. Se? Det var ju inte svårt alls! just keep your nerves and you'll be fine!
Andra gången försöker du med att lyfta handen rakt upp, kanske bara nån centimeter, kanske en hel decimeter! Detta beror ju självklart på hur säker du känner dig.

Okej, saken att tänka på här, för att undvika fel, krascher, gråt, blod osv, är att - dra inte ut handen åt sidan förräns du känner dig tillräckligt säker! Ett vanligt nybröjarfel (räcker upp handen), som kan göra att du blir rädd för att pröva tricket igen, vilket kan leda till att du inte vågar pröva andra saker, vilket gör att du kan tröttna på cykling eftersom du inte känner att du utvecklas, vilket (till slut) inte är bra! :P

Så, när du nu börjat känna dig säker på hur du lyfter handen är det dags för steg 2. Här är det dock kanske lite mer upp till var och en, men så här ligger det iaf till för mig och mina vänner:
Dra handen mer och mer ut åt sidan, och till slut 'kasta' den bakåt!
När du då kastar handen bakåt har du plötsligt gjort en 'Onehand Suicide'!
Grattis fan! Smile
Att tänka på när man gör en onehand suicide är att man verkligen måste kasta handen bakåt -- inte bara släppa styret, föra handen lite bakåt och hoppas på det bästa! Ta i!

Nu till problemet (som dock kanske bara förekommer hos mig och mina vänner);
Jag känner ofta när jag är mitt i en onehander och det börjar bli dags att föra handen tillbaka till styret - att jag börjar ifrågasätta själva tillbakaförandet. Jag tänker nåt i stil med: "Hmm, den här gången fick jag ju handen riktigt långt bak! Om jag håller den kvar ett tag till, blir det ju dessutom en väldigt lång onehander!"
Sånt här tänkande är direkt hälsovådligt, och resulterar i 9/10 fall i hård krasch om man låter tankarna sväva fritt!
Efter ett par sådana krascher kanske du inte har några tankar kvar, and that'd be sad...
För mig avhjälps tankarna lättast genom att helt enkelt titta ner mot marken och inse att man kommer känna sk smärta om man inte sätter tillbaka handen på styret!

Okej, för att runda av:

När du nu sätter Onehand suicide ordentligt fett grymt kanske dina tankar börjar flyta iväg mot en Nohander! (dock lämnar jag den åt någon annan........)
I alla fall, nohander va det:
Det räcker ju inte med att vara bombsäker på att släppa ena handen, utan du måste lära dig att bli säker med båda händerna! upprepa de ovanstående stegen tillsammans med din andra hand, så ska du se att en sjuk Nohander Suicide inte är långt borta!!

Hur man gör Trick!
Nosemanual går utmärkt att göra utan frambroms också och det blir bra mycket snyggare. Du bunnar och trycker dig framåt så du landar på framhjulet , sen är de bara att balansera.

Kan tipsa om några sköna trick som jag brukar fa runt och göra.

Tuck No-Hander : Hoppa i ett relativt stort hopp, lärde mig i en träkick på ca 1,6m o 2 meters gap till landningen. Tryck upp styret vid midjan så du känner att styret kommer att stanna där, sen så släpper du händerna. Börja att träna på att "stoppa fast" styret vid magen/midjan, sen när du är säker på de kan du börja släppa händerna.

360 : Lärde mig det i samma kick. Sväng YTTERST LITE på kicken precis före uthoppet, sedan så drar du först överkroppen åt de hållet du snurrar åt, sedan så drar du med fötterna och hålla blicker hela tiden över axeln. Träna träna och vips så har du lagt de.

X-up: Om du drar X-up åt höger så ska du slappna av i vänsterarm eller viseversa. Sen är det bara att dra styret 180 grader och sedan tillbaka, ett tips är att knipa i sadeln.

No-foot CanCan : Börja träna på backen, hoppa över ramen med ena foten och spreta ut. Sen när du känner dig säker så går du och provar i dirten.

Senast ändrad:
Hur man gör Trick!
NOLL CONTROL TRICKET
Riktigt grym du kör in mot hoppet trycker i från ordendligt sen spretar du åt alla håll å kanter och slänger cykeln i luften sedan landa förslagsvis på mage de är grymt

Hur man gör Trick!
bakåtvolt - hoppa i ett stort hopp, se till att du trycker ifrån hårt så du får mkt höjd
samtigtidigt slänger du dig rakt bakåt!
träna på de genom ett vatten hopp eller skumkudd grejs

Hur man gör Trick!
CYKLA UTAN HÄNDER.
för att cykla utan händer på styret så ska man släppa händerna från styret , obs man bör öva på på mjukt gräs.

Hur man gör Trick!
ja skriver allt igen..eftersom allt kommer längst ner och lite jobbigt att scrolla ner så mycke ..:P:P
_________________________________________________________________________________________

Eftersom det ofta efterfrågas hur man gör vissa grundläggande trick,tänkte ja fixa en tråd där ni kan skriva om era trick!!! Försök skriva så utförligt ni kan!! alla som kan nått trick på cykel.. skriv upp dom här!!! skriv så mycket detaljer du kan om tricket!!

är det nått ni undrar ! skriv det här!
_________________________________________________________________________________________

Senast ändrad:
Hur man gör Trick!
trampa på lite extra så du nästan far över och så nyper du lite mjukt på bromsen, gör så att det inte går fortare och fortare hela tiden.du kan balansera me bena typ.. .hoppas de är till nån hjälp.. lycka till..

Hur man gör Trick!
hur man cyklar UTAN stödhjul

man börjar med att lite lätt ta av första stödhjulet och prova (med pappas hjälp)när du har fått in känslan så tar du av det andra och sista stödhjulet (pappa måste hålla i dig nu)snart får du in känslan å då e du nästan pro! skall helst läras på betong (ej gräs kraschar du får morsan damp för grönskan på byxan)betong däremot betyder glass å lite pengar å massa godis:Dtrro mej lite tålamod å hjäp av dinpappa så kommer de gå kan ta ett tag de e klurigt i början men man lär sej ganska snabbt tog mej själlv ynka 17 år å lära mej(stolt)

peace

Hur man gör Trick!
Orkade inte läsa alla inlägg men så här gör man barspinn. (snurar styret)

Testa först att tex ställa bakdäcket mot en vägg och framhjulet i luften och snurra styret. Du kan testa ett och flera varv. Du ska kunna snurra styret och fånga det utan att kolla på styret. Jag snurrar med vänster hand och fångar med höger.

Sedan är det bara ut och åka. Börja med att bara rycka upp framdelen och snurra. När du kan det så kan man testa hopp och bunnyhopp med barspin.

Lycka till. (är inte så bra själv men kan barspin iaf)

Hur man gör Trick!
No foot

orka nt läsa men om tricker redan finns kan ju nån ta bort de ...
Om du ska göra no foot ska då åka i ett hopp dom du nt käner rädsla för ka va bra å sän gällker de mästa att våga ! kan börja me att lyfta fötterna uppot och sen mer och mer i sidled ...

Hur man gör Trick!
park_pojken sa:

man börjar med att lite lätt ta av första stödhjulet och prova (med pappas hjälp)när du har fått in känslan så tar du av det andra och sista stödhjulet (pappa måste hålla i dig nu)snart får du in känslan å då e du nästan pro! skall helst läras på betong (ej gräs kraschar du får morsan damp för grönskan på byxan)betong däremot betyder glass å lite pengar å massa godis:Dtrro mej lite tålamod å hjäp av dinpappa så kommer de gå kan ta ett tag de e klurigt i början men man lär sej ganska snabbt tog mej själlv ynka 17 år å lära mej(stolt)

peace
fan va rolig du va nu då.

Hur man gör Trick!
park_pojken sa:

peace
hahahaha, skit roligt

Hur man gör Trick!
Hur man gör en 360 på framhjulet!!!!

Först drar du försiktigt på frambromsen sen tar du foten och trycker hårt mot sidan krävs Blod, svett, tålamod...

Tillbaka
Topp