Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur många bultar finns det i ölandsbron?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 142929" data-attributes="member: 12536"><p>Det har gått mycket snack om att Marker är kassa. Mina åsikter följer...</p><p></p><p>Viktigast av allt. Se till att bindningen är korrekt inställd. Och då menar jag inte DIN-skalan. Kontrollera avståndet mellan fram- och bakdel. Kolla så din pjäxa sitter rätt i bindningen. Den ska inte sitta för högt eller för lågt, varken bak eller fram. (Brukar sitta justeringsskruvar på dem.) Kolla också så att du inte har glapp fram. Det är en ganska vanlig orsak till tjuvsläpp. (Till exempel svor jag en hel dag över det innan jag insåg att skruven där satt alldeles för löst.)</p><p>Tänk på att om bindningen är rätt inställd så behöver man sällan överdriva med att dra åt dem. (DIN 10 för 65kg låter mycket.)</p><p></p><p>När du gjort allt detta och åkt med dem kan du dra nya slutsatser. Får du fortfarande tjuvsläpp, ja då kanske inte din pjäxa sitter bra i bindningen, alternativt är bindningen skräp. Kolla med butiken som du köpte dem i om du kan få byta mot en bra bindning om du lägger lite emellan... Hör också med dem vad de har att säga om problemet.</p><p></p><p>Fungerar det utan tjuvsläpp, jag då var den helt enkelt felinställd.</p><p></p><p>Det var mina tankar. Säkerligen kan nån prylentusiast värd namnet utveckla det här enorm mycket mer, kanske till och med dra lite kuriosa om Markers kvalitétsproblem (?).</p><p></p><p>//Dr. Snow</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 142929, member: 12536"] Det har gått mycket snack om att Marker är kassa. Mina åsikter följer... Viktigast av allt. Se till att bindningen är korrekt inställd. Och då menar jag inte DIN-skalan. Kontrollera avståndet mellan fram- och bakdel. Kolla så din pjäxa sitter rätt i bindningen. Den ska inte sitta för högt eller för lågt, varken bak eller fram. (Brukar sitta justeringsskruvar på dem.) Kolla också så att du inte har glapp fram. Det är en ganska vanlig orsak till tjuvsläpp. (Till exempel svor jag en hel dag över det innan jag insåg att skruven där satt alldeles för löst.) Tänk på att om bindningen är rätt inställd så behöver man sällan överdriva med att dra åt dem. (DIN 10 för 65kg låter mycket.) När du gjort allt detta och åkt med dem kan du dra nya slutsatser. Får du fortfarande tjuvsläpp, ja då kanske inte din pjäxa sitter bra i bindningen, alternativt är bindningen skräp. Kolla med butiken som du köpte dem i om du kan få byta mot en bra bindning om du lägger lite emellan... Hör också med dem vad de har att säga om problemet. Fungerar det utan tjuvsläpp, jag då var den helt enkelt felinställd. Det var mina tankar. Säkerligen kan nån prylentusiast värd namnet utveckla det här enorm mycket mer, kanske till och med dra lite kuriosa om Markers kvalitétsproblem (?). //Dr. Snow [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur många bultar finns det i ölandsbron?
Tillbaka
Topp