Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur många bultar finns det i ölandsbron?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ulf_Petersen" data-source="post: 159252" data-attributes="member: 30486"><p>Hej.</p><p></p><p>Har läst om problem med Markers bindningar.</p><p>Köpte själv ett par Rossignol B4 med 12 free bindningar. Sista dan i St Anton (hade åkt på skidorna ca 1 vecka) upptäckte jag att pjäxan glappade lite. Körde vidare en bit i pisten och skidan kändes skum. Kollade ner och såg att skistopen var borta. Gick tillbaka upp i pisten och efter lite letande hittade jag stopen precis vid toppen av kabinliften (Rendl). Kan tillägga att jag inte hade hoppat nånting på skidorna (för feg + att jag inte kan...).</p><p>Åkte ner till skidshopen och såg att skruven som höll fast skistopen var rakt av. Visade Jeff på skidshopen som aldrig hade sett något sånt (inte jag heller). Skumt ...</p><p>Jag väger 80 och har mina på 10 dvs inget extremt alls.</p><p></p><p>Jeff som är en sjysst snubbe och tog sig an bindningarna gratis. Han försökte borra ut den del av skruven som satt fast i skistopen men lyckades inte. Sen kom den ordinarie bindningsfixaren och lyckades borra ut den. Av nån anledning fick Jeff för sig att han skulle sätta tillbaka bindningarna själv. Jag stod och tittade på oroligt och undrade hur de gör när de skruvar tillbaks bindningarna. Svaret kom raskt, han körde så långt det gick med skruvdragaren. Precis när han lämnade tillbaks skidorna kollade jag (som tur var belaget) och såg till min förvåning bulor. Han hade skuvat för långt. Han kliade sig i huvudet men kom på att han glömt sätta tillbaka airpadsen ...</p><p>Efter lite överläggningar på tyska (de trodde att jag inte fattade men jag förstod att de dividerade om vad de skulle göra, han är ju ingen nybörjare sa bindningsfixaren) fick jag nya skidor. Tack Jeff! Kommentar från Jeff "shit happens"! Tror dock att de satte på samma bindning. Får se hur länge det håller nu.</p><p></p><p>Jag har aldrig haft såna problem med Salomon.</p><p></p><p>Nog med uppsatsskrivning ...</p><p></p><p>/Uffe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ulf_Petersen, post: 159252, member: 30486"] Hej. Har läst om problem med Markers bindningar. Köpte själv ett par Rossignol B4 med 12 free bindningar. Sista dan i St Anton (hade åkt på skidorna ca 1 vecka) upptäckte jag att pjäxan glappade lite. Körde vidare en bit i pisten och skidan kändes skum. Kollade ner och såg att skistopen var borta. Gick tillbaka upp i pisten och efter lite letande hittade jag stopen precis vid toppen av kabinliften (Rendl). Kan tillägga att jag inte hade hoppat nånting på skidorna (för feg + att jag inte kan...). Åkte ner till skidshopen och såg att skruven som höll fast skistopen var rakt av. Visade Jeff på skidshopen som aldrig hade sett något sånt (inte jag heller). Skumt ... Jag väger 80 och har mina på 10 dvs inget extremt alls. Jeff som är en sjysst snubbe och tog sig an bindningarna gratis. Han försökte borra ut den del av skruven som satt fast i skistopen men lyckades inte. Sen kom den ordinarie bindningsfixaren och lyckades borra ut den. Av nån anledning fick Jeff för sig att han skulle sätta tillbaka bindningarna själv. Jag stod och tittade på oroligt och undrade hur de gör när de skruvar tillbaks bindningarna. Svaret kom raskt, han körde så långt det gick med skruvdragaren. Precis när han lämnade tillbaks skidorna kollade jag (som tur var belaget) och såg till min förvåning bulor. Han hade skuvat för långt. Han kliade sig i huvudet men kom på att han glömt sätta tillbaka airpadsen ... Efter lite överläggningar på tyska (de trodde att jag inte fattade men jag förstod att de dividerade om vad de skulle göra, han är ju ingen nybörjare sa bindningsfixaren) fick jag nya skidor. Tack Jeff! Kommentar från Jeff "shit happens"! Tror dock att de satte på samma bindning. Får se hur länge det håller nu. Jag har aldrig haft såna problem med Salomon. Nog med uppsatsskrivning ... /Uffe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur många bultar finns det i ölandsbron?
Tillbaka
Topp