Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur många bultar finns det i ölandsbron?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 159261" data-attributes="member: 12644"><p>DIN säger egentligen inte så mycket. Det finns 2 kategorier av bindningar, "vanliga" och race-bindingar. DIN 13 på en marker 14 är inte samma som på en marker 18. Race-bindningarna är värda sin vikt i guld. Dom fungerar alltid som dom ska, oavsett märke. Race-bindningar är gjorda i metall och inte plast som turist-bindningar. Jag har haft marker 12 & 14 och haft dom i botten (väger drygt 70) och dom har tjuvsläppt MASSOR. Har alltid varit noga med att ställa in bindningen rätt så den inte glappar och så att förspänningen är rätt. Pga. kassa bindningar har jag kraschat både en axel (som jag fått operera) och ett knä. Vanliga "turist"-bindningar är helt enkelt inte gjorda för hård åkning. Vissa påstår att om man åker bra, i balans, och sätter alla landningar så klarar man sig med DIN 8. Åker man i balans så åker man som en kärring! Om man hela tiden vill ligga på gränsen och pressa sig själv så räcker inte en billig bindning. Nu för tiden så kör jag enbart med rejäla race-bindningar. Det är helt klart bättre att ha en marker 18 ställd på 12 än en marker 14 i botten. Min marker 18 är den bästa bindningen jag någonsin haft. OM man ändå inte vill lägga pengar på en race-bindning så finns det bara ett alternativ och det är LOOK/ROSS 14 som funkar helt ok.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 159261, member: 12644"] DIN säger egentligen inte så mycket. Det finns 2 kategorier av bindningar, "vanliga" och race-bindingar. DIN 13 på en marker 14 är inte samma som på en marker 18. Race-bindningarna är värda sin vikt i guld. Dom fungerar alltid som dom ska, oavsett märke. Race-bindningar är gjorda i metall och inte plast som turist-bindningar. Jag har haft marker 12 & 14 och haft dom i botten (väger drygt 70) och dom har tjuvsläppt MASSOR. Har alltid varit noga med att ställa in bindningen rätt så den inte glappar och så att förspänningen är rätt. Pga. kassa bindningar har jag kraschat både en axel (som jag fått operera) och ett knä. Vanliga "turist"-bindningar är helt enkelt inte gjorda för hård åkning. Vissa påstår att om man åker bra, i balans, och sätter alla landningar så klarar man sig med DIN 8. Åker man i balans så åker man som en kärring! Om man hela tiden vill ligga på gränsen och pressa sig själv så räcker inte en billig bindning. Nu för tiden så kör jag enbart med rejäla race-bindningar. Det är helt klart bättre att ha en marker 18 ställd på 12 än en marker 14 i botten. Min marker 18 är den bästa bindningen jag någonsin haft. OM man ändå inte vill lägga pengar på en race-bindning så finns det bara ett alternativ och det är LOOK/ROSS 14 som funkar helt ok. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur många bultar finns det i ölandsbron?
Tillbaka
Topp