Hur många fatskis såldes i hela världen år 2012-13?

aggan91

Ny medlem
Håller på med ett projekt i skolan där jag undersöker hur många fatskies det såldes mellan åren 12-13. Har Googlat flitigt i flertal timmar men egengliten inte hittat någon vettig information. Finns det någon vacker själ som sitter på sådan här information eller vet vart jag kan finna detta? :|

Enda jag hittat är att det såldes 216 000 offpist skidor mellan 11-12 i Nordamerika, men vill veta resten av världen med... :lol:

Tack på förhand,
August

d4fed015bf925a98a0a55a2c012c591f0e3c1772

Så här ser antalet sålda skidor/längdskidor och snowboards i Sverige, enligt Sportfack som i sin tur fått siffrorna från leverantörerna.

Hur definierar du fatskis?

Det hjälper, tack! Skulle dock behöva för 12-13 med.

Med fatskis menar jag skidor med en midja över 100mm.

Har du googlat flera timmar finns det nog tyvärr inga färdiga grafer över hela världens försäljning.
Det jag tror blir bäst är att höra av sig till de största märkena och se om de kan säga ungefär hur deras försäljning ser ut. Det lär ju finnas siffror som kan visa ungefär hur stora de olika märkena är på marknaden, får du då ut data från några av de kontaktade företagen kan du nog pussla ihop något rimligt antagande.

Har precis skrivit ett stort arbete om liknande och kan säga att det läggs ner otroligt lite resurser på att ta fram marknadsdata. Det kostar pengar att ta fram den data du söker och tror inte att stora företag vill dela med sig av sina siffror. :/

Tillbaka
Topp