Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kroppen ställer in sig på svält, och där med "spar" den på allt du stoppar i dig.David01 sa:Jag jobbar i en rivningsfirma är igång hela dagarna,
och det enda jag äter är 2 bukar tonfisk, 1 burk vita bönor och lite frukt på kvällen!
Det är ca 1000 kcal borde jag inte rasa i vikt?
Mvh David
Det va väl att gå snabbt som gjorde det ^^titti720 sa:usch ja hade sånna där kalori frågor igår på nationella provet i matte-A
ja e expert nu!
man förbränner 7kalorier i minuten när man åker skidor![]()
just de, de va 21 för skidor!Davidson sa:Det va väl att gå snabbt som gjorde det ^^titti720 sa:usch ja hade sånna där kalori frågor igår på nationella provet i matte-A
ja e expert nu!
Ät på och träna mycket så går allt bra. Man kan NÄSTAN äta vad som helst bara man tränar eller håller igång mycket utan att gå upp i vikt.
Kanske inte tillför så mkt i tråden...
Frågan är hur man ska veta hur mycket man bör äta, ska man bli tvungen att använda våg som en weight watcher?LuxLuthor sa:Det där med viktminskning är ett område som är utsatt för mycket "nyheter" och även mycket kritik idag. Nyheter står inom citationtecken eftersom intet är nytt under solen. Så här mycket kan jag i alla fall säga efter 15 år som instruktör inom gymbranchen:
- Det som kallas förbränningsträning funkar inte. Det går väldigt fort att äta för mycket och det tar oändligt lång tid att förbränna motsvarande kalorimängd. En normal måltid består av 500 till 800 kcal (kilokalorier) vill jag minnas. Det tar 5 till 10 minuter att ta in dom kalorierna, men ska du t ex försöka promenera bort dem tar det dig säkerligen 6 till 8 timmar. Du kan ju själv räkna ut hur mycket enklare det är att helt enkelt äta lite mindre istället för att tvingas promenera motsvarande en normallång arbetsdag. Vem har ens den tiden som krävs?
- Det du ska minska på i kosten är INTE fettet utan kolhydraterna. Man pratar från vissa - klokare - håll om kaloriviktminskning och hormonell viktminskning. En hög mängd kolhydrater i kosten innebär att mycket insulin utsöndras. Detta leder i sin tur till att kroppen får lättare att lagra in fett. Kroppen ställer helt enkelt in sig på fettinlagring. Jämför det med hur björnar gör innan det är dags att gå i ide för vintern. De äter stora mängder blåbär och får därigenom i sig stora mängder fruktsocker (kolhydrat). Detta leder - via den höga insulinutsöndringen - till att deras kroppar lättare tar upp det fett de äter. Öka intaget av fett/protein och minska på kolhydraterna så kommer kroppen tvärtom att börja använda fettet istället för att vara på pigg på att lagra in det. Det är detta som är hormonell viktminskning.
- Komplettera en kostomläggning med tung träning med vikter ett par dagar i veckan för att stimulera kroppens muskeltillväxt. Starka muskler = höjd förbränning dygnet runt. Musklerna är kroppens motor. Ju större och starkare motor du har i bilen ju mer bränsle kräver den. Vila mycket mellan passen så att kroppen får bygga muskelmassa ostört. Räkna med träning två dagar per vecka och vila så mycket du kan övrig tid.
Nu är det dags att stänga gymmet för dagen och gå hem.
Mattias, Luleå
haha nej det var 21 kalorier i minutentitti720 sa:usch ja hade sånna där kalori frågor igår på nationella provet i matte-A
ja e expert nu!
plus att det var väll längdskidor!?! btw så stava dom snowboard sowbordKnixeN sa:haha nej det var 21 kalorier i minutentitti720 sa:usch ja hade sånna där kalori frågor igår på nationella provet i matte-A
ja e expert nu!
![]()
låter som att jag kommer fejla på de här provet alltså...Kruxelidux sa:plus att det var väll längdskidor!?! btw så stava dom snowboard sowbordKnixeN sa:haha nej det var 21 kalorier i minutentitti720 sa:usch ja hade sånna där kalori frågor igår på nationella provet i matte-A
ja e expert nu!
![]()
![]()
den va ju busenkel. ja visste däemot inte hur lång den där tjejen skulle vara i cm iställe för feet.Aleeex sa:tråden har utvecklats till en nationelltprov tråd.....såå kan jag säga att uppgiften med trädgården och rabatten som skulle fyllas med jord var äckligt klurig :D men efter att ha ängnat ungefär hälften av provtiden åt just den den så hjälpte Salessi min och jag fick en uppenbarelse om att det möjligen kunde vara 20 säckar som skulle gå åt ......:D:D
du går ju inte ner i vikt om du bränner mindre....David01 sa:Hur många kalorier bränner kroppen på en vanlig arbetsdag?
Jag har hört att man bränner ca 2500 kalorier på en dag så om man håller sig under det så borde man tappa kilon!
Haha du säger så?bezim sa:du går ju inte ner i vikt om du bränner mindre....David01 sa:Hur många kalorier bränner kroppen på en vanlig arbetsdag?
Jag har hört att man bränner ca 2500 kalorier på en dag så om man håller sig under det så borde man tappa kilon!
mmmOskarHolmblad sa:Haha du säger så?bezim sa:du går ju inte ner i vikt om du bränner mindre....David01 sa:Hur många kalorier bränner kroppen på en vanlig arbetsdag?
Jag håller med om det. Skippa fruktosten är inte ett alternativ tycker jag, inte banta överhuvudtaget. För att de Ex. Tonåringar som skippar frukosten är inte direkt tjocka innan. Men det har ju mest med arvsmassan att göra. Vissa är ju överviktiga men ändå så kan de ha väldigt bra kondition för att de äter och tränar rätt och då är ju det mesta av vikten muskler. Medans en tonåring som kanske inte käkar frukost, men öser i sig läsk, snabbmat och aldrig tränar kan vara underviktig. Om man har sådana matvanor skadas de innre organen av allt salt, fett och socker man får i sig under dagen.jooose sa:till alla som ska banta ( särskilt tjejer runt 15 år) gör inte som mina klasskompisar-sluta äta frukost. dom sluta äta frukost men fortsatte dricka läsk. dom svimma påväg till skolan flera gånger och hade svåra problem med att koncentrera sig i börjar av dagen- innan de hunnit köpa läsk. om ni gör så kommer jag söka upp er och tvångsmata er på väg till skolan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
så akta er