Hur många par skidor?

• Trådstartare Trådstartare whirlybird
  • Start datum Start datum
W

whirlybird

Guest
Hur många par skidor?
Godkväll skidåkare!

Ja, rubriken säger väl sitt.
Tycker det skulle vara lite kul att veta hur många par skidor alla har här och varför?

MVH

Hur många par skidor?
Det är vad jag har också, men jag funderar ändå på att köpa ett par till.

Hur många par skidor?
2 par. Ett par för pisten/puder/parken/fjällen allover, ett till par för diverse skidåkning i stockholm =)

Hur många par skidor?
10 par.

Hopp, rail, skiercross, djup lössnö, mellandjup lössnö, lite lössnö, kortsväng, mellanlång sväng, stora svängar
och sist men inte minst snowbladesen!

Hur många par skidor?
ErikL, prylentusiast? ;)

Jag har två par, ett par slalomcarvers för pisten och ett par för friåkningen utanför pisten.

Hur många par skidor?
2 st. Salomon Scream Pilot 10 samt K2 Seth Pistol. Salomon skidorna är grymt sköna till långa skärande carvingsvängar och funkar hyggligt offpist bara man pumpar på. K2 skidorna (offpist) har jag köpt via freeride köp/sälj 2 månader sedan och väntar på en snödump för att få prova dem.

Hur många par skidor?
7 par.

Ett par offpistlagg 95mm, ett par stenskidor/backup 95mm, ett par sl-race för hård snö, ett par sl-race för mjukare snö, ett par slaskmonster, ett par allroundtelis, ett par pisttelis.

Komplettering med ett par puderskidor >110mm och ett par GS-racers skulle göra samlingen komplett.

Hur många par skidor?
8st! 2 park, 2 tävling, 1 bettong ledge, 1 vanliga handrails, 2 pipe! av årets scott

Hur många par skidor?
monoski_kicks_ass> Ja, helt säkert. Man åker bättre om man har ett par skidor som passar rådande förhållanden. 5 par alpinlagg är väl för fasen inte "övermånga" förresten.

Hur många par skidor?
3 par. Ett par feta, ett par medelfeta randonné, ett par pist/park/lekskida.

P.S. När ändå frågan är uppe. Nån som har bra förslag på hur man forslar sånt här världen över utan tillgång till bil. Som fattig är det knappast aktuellt att betala extra på flyget. Det är ju två par pjäxor också så tror nästan utrustningen i sig toppar europas 20kg gräns. D.S

Hur många par skidor?
4 par som jag åker på
en del av garaget fyllt med sådana som jag inte åker på
en annan del av garaget med mina gamla skidor som andra numera åker på

Hur många par skidor?
2 par twintip ett par man kör hårt med(väldigt) och ett par glidar skidor ^^ sen har man 1 snowboard och en moonbräda, sedan 2 par blades som man körde på för 5 år sen ... sen mina carving skidor som jag har åkt på nån gång ..

Hur många par skidor?
Jag har ett par rullskidor och ett par längdskidor, är inte jag tuff?
men om några dagar har jag ett par nya Völkl Karma 185 cm who oo

Tillbaka
Topp