Hur många pixlar behöver man egentligen?

allt över 5 duger. jag har en kamera på 5 mpx och den e bättre än min brorsas på 10 så det spelar inte sån stor roll hur många megapixlar det är bara det är över 5. sen kollar man på en massa andra funktioner!

Det beror på förhållanden och sånt. Nu för tiden så kan man köpa en bra och billig fotokamera, ca 7Mpixels för 1000-2000Kr

jag har hört att ett öga uppfattar ca 6 mp och om det är så borde ju allt över det va bra:P

köp canon eos 350d istället och satsa resten av dina pengar på objektiv.

Bra tips från Stepup. Ännu bättre tips från mig: fynda en Eos 400D nu när 450:n har kommit och satsa sen dina pengar på optik. Den är viktigare än antalet megapixlar. Tips: köper du en Canon och får EF-S 18-55 med på köpet kan du använda den som braständare om du skulle frysa i backen. Köp till en bra optik istället för det plasteländet. Billig, men fantastiskt bra optik för pengarna stavas Canon EF 28-105/3.5-4.5 USM II. Bättre optik än så får du inte för 1000-2000 spänn. Lovar.

Mattias, Luleå

flaesk: Om ögat uppfattar 6 mp är allt ÖVER det bortkastat. Spelar ju ingen roll om du har 7 mp och inte ögat uppfattar den där megapixeln över 6 mp.

fan, om allt över 6mp är bortkastat vet jag inte vad jag ska ta mig till. kanske man ska börja skala ner bilderna....

Ja, är du inte behov av stora bilder är det väl bara dra ner på storleken. Du vinner om inte annat plats på minneskortet.

Tillbaka
Topp