Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många rev/rev är ok att skaffa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 557245" data-attributes="member: 46762"><p>Hmmm... Jag tror faktiskt inte att du skall ha så många, jag skulle säga max 2 stycken, och då väldigt olika i karaktären, Alaska vs. BC-jibb typ. Jag hade kört på Lotus och Donner Party isf. Jag tror att man bara får massa jobbiga tankar om man har allt för mycket kogeröverlappning, speciellt för dagarna med stort D. Tänk dig att du har fluffat dig ner 700fhm i midjedjupt genom en lagomt gles skog på ett par Protest. Normalt sett är det nirvana, medans du som kanske har både ett par Lotusar och ett par Donner hemma i tamburen funderar om du kanske skulle haft något annat under fötterna... Köp skidor så att du def. vet vad du skall välja när du kliver ut genom dörren, det är mitt tips!</p><p></p><p>Men... köper du DPS tycker jag def. att du skall köpa kolfibervariant, hybriderna är nog jättefina, men kolfiber is the shit... Lite halva grejen varför man köper DPS-skidor liksom.</p><p></p><p>Glöm inte att DPS's pre-sale slutar den 15:e... 910$ är värt det, speciellt med tanke på att de höjer till nästan 1200 sen. Och du kan nästan räkna med att jag köper dina 138:or av dig när du ledsnat på dem! ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 557245, member: 46762"] Hmmm... Jag tror faktiskt inte att du skall ha så många, jag skulle säga max 2 stycken, och då väldigt olika i karaktären, Alaska vs. BC-jibb typ. Jag hade kört på Lotus och Donner Party isf. Jag tror att man bara får massa jobbiga tankar om man har allt för mycket kogeröverlappning, speciellt för dagarna med stort D. Tänk dig att du har fluffat dig ner 700fhm i midjedjupt genom en lagomt gles skog på ett par Protest. Normalt sett är det nirvana, medans du som kanske har både ett par Lotusar och ett par Donner hemma i tamburen funderar om du kanske skulle haft något annat under fötterna... Köp skidor så att du def. vet vad du skall välja när du kliver ut genom dörren, det är mitt tips! Men... köper du DPS tycker jag def. att du skall köpa kolfibervariant, hybriderna är nog jättefina, men kolfiber is the shit... Lite halva grejen varför man köper DPS-skidor liksom. Glöm inte att DPS's pre-sale slutar den 15:e... 910$ är värt det, speciellt med tanke på att de höjer till nästan 1200 sen. Och du kan nästan räkna med att jag köper dina 138:or av dig när du ledsnat på dem! ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många rev/rev är ok att skaffa?
Tillbaka
Topp