Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många rev/rev är ok att skaffa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="liedholm" data-source="post: 557404" data-attributes="member: 68190"><p>Vad du än gör så köp inte några DPS138:or. Vill du lägga pengar på onödiga saker så ge dem till mig istället. 138:an är komplett och totalt oduglig om det är mindre än 3-4dm fresh och helt ärligt hur många sådana dagar upplever du på en säsong? Under 3 månader i Utah så såg jag kanske 2 personer som körde 138or och att de inte används på ställen med +400" årligt snöfall säger iaf för mig en hel del.</p><p></p><p>Ska du ha en ren puderskida så skulle jag föreslå Pontoonen. Sjukt rolig och lättkörd skida som äger allt under de där magiska puderdagarna. Ska du däremot ha en skida att dra ut och tura lite med så skulle jag föreslå DPS120. Pontoonen är billigare i inköp och enligt mig mkt bättre i puder. 120 väger dock upp detta genom sin vikt och att de går även i lite sämre före. För en betydligt mer "partisk" åsikt så kolla med användaren J-P här på sidan. Han körde 120 hela vintern och han var mer än nöjd.</p><p></p><p>Några outsiders är annars Line EP Pro (enl mig en ren puderskida), Icelantic Shaman (kvick allroundskida som har förvånansvärt bra flyt) samt Moment Ruby (även det en rolig allroundskida med bra flyt i puder)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="liedholm, post: 557404, member: 68190"] Vad du än gör så köp inte några DPS138:or. Vill du lägga pengar på onödiga saker så ge dem till mig istället. 138:an är komplett och totalt oduglig om det är mindre än 3-4dm fresh och helt ärligt hur många sådana dagar upplever du på en säsong? Under 3 månader i Utah så såg jag kanske 2 personer som körde 138or och att de inte används på ställen med +400" årligt snöfall säger iaf för mig en hel del. Ska du ha en ren puderskida så skulle jag föreslå Pontoonen. Sjukt rolig och lättkörd skida som äger allt under de där magiska puderdagarna. Ska du däremot ha en skida att dra ut och tura lite med så skulle jag föreslå DPS120. Pontoonen är billigare i inköp och enligt mig mkt bättre i puder. 120 väger dock upp detta genom sin vikt och att de går även i lite sämre före. För en betydligt mer "partisk" åsikt så kolla med användaren J-P här på sidan. Han körde 120 hela vintern och han var mer än nöjd. Några outsiders är annars Line EP Pro (enl mig en ren puderskida), Icelantic Shaman (kvick allroundskida som har förvånansvärt bra flyt) samt Moment Ruby (även det en rolig allroundskida med bra flyt i puder) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många rev/rev är ok att skaffa?
Tillbaka
Topp