Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många rev/rev är ok att skaffa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 557437" data-attributes="member: 46762"><p>Hehe, sjukt rolig riktning på den här tråden på bara en förmiddag!</p><p></p><p>Jag håller med i mycket, på båda fronter, men samtidigt tror jag många antaganden är fel.</p><p></p><p>Lotus 138 är ingen renodlad skogsskida som vi nog alla vet, tvärtom. Alaska är snarare "målområdet". Eller orter med mycket öppen, "spännande" terräng. Att det skulle krävas 30cm lössnö för att ha kul tror jag också är överdrivet, visst är det ifrån den punkten som de briljerar, men jag tror man kan ha minst så roligt på ett uppkört puderfält och i vårslask. Det handlar väl snarare om att man måste ha lite volym att jobba i, skidan måste kunna gå ner i någonting...</p><p></p><p>Hade jag varit en liten palestinsk pojke som fick ett par Lotus 138 av en israelisk pojke hade jag blivit överlycklig, han hade blivit min bästa vän på studs... Så jag tror def. på att vi kan ha en lösning där!</p><p></p><p>Men sen får vi inte glömma bort att folk gillar att åka på olika sätt, och utan att ha åkt på vare sig 138:or eller Pontoon så tror jag att det är en ganska tydlig skillnad i åkkänsla. Med tanke på viktskillnaden, flexskillnaden, Pontoons monstruösa omvända spann och breda brätten så hade jag varit mycket chockad om inte skillnaden var stor.</p><p></p><p>Och sen tycker jag inte att L120 flyter dåligt i låga hastigheter? Det får du nog bena ut... Iofs har jag bara åkt i Alperna med mina och inte i Utah-puder, men dykt har de nog aldrig gjort! Och då är mina gamla och har långt ifrån samma rocker som nya modellen har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 557437, member: 46762"] Hehe, sjukt rolig riktning på den här tråden på bara en förmiddag! Jag håller med i mycket, på båda fronter, men samtidigt tror jag många antaganden är fel. Lotus 138 är ingen renodlad skogsskida som vi nog alla vet, tvärtom. Alaska är snarare "målområdet". Eller orter med mycket öppen, "spännande" terräng. Att det skulle krävas 30cm lössnö för att ha kul tror jag också är överdrivet, visst är det ifrån den punkten som de briljerar, men jag tror man kan ha minst så roligt på ett uppkört puderfält och i vårslask. Det handlar väl snarare om att man måste ha lite volym att jobba i, skidan måste kunna gå ner i någonting... Hade jag varit en liten palestinsk pojke som fick ett par Lotus 138 av en israelisk pojke hade jag blivit överlycklig, han hade blivit min bästa vän på studs... Så jag tror def. på att vi kan ha en lösning där! Men sen får vi inte glömma bort att folk gillar att åka på olika sätt, och utan att ha åkt på vare sig 138:or eller Pontoon så tror jag att det är en ganska tydlig skillnad i åkkänsla. Med tanke på viktskillnaden, flexskillnaden, Pontoons monstruösa omvända spann och breda brätten så hade jag varit mycket chockad om inte skillnaden var stor. Och sen tycker jag inte att L120 flyter dåligt i låga hastigheter? Det får du nog bena ut... Iofs har jag bara åkt i Alperna med mina och inte i Utah-puder, men dykt har de nog aldrig gjort! Och då är mina gamla och har långt ifrån samma rocker som nya modellen har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många rev/rev är ok att skaffa?
Tillbaka
Topp