hur mår mina skidor efter en fet rail ????

linkan_110

Aktiv medlem
tjenare har just köpt nya skidor och undrar hur mycket dom kanske kommer att förstöras om jag railar med dom

Beror på hur mycket och hur hårt du railar med dem... -Men en sak är säkert... förr eller senare lossnar stålkanterna... Det är bara en fråga om tid :)

Beror ju på vad du railar på, underlag, skick osv osv.
Det är väll bara stålkanterna som kan ta endel stryk, belaet kan ju skadas, självklart, men det går ju alltid att fylla igen.

Så länge du kör på typ trä lr plast så håller det väll hur länge som helst, men går det över till metall så vet jag inte alls.

ja säger så här, du har ju köpt dina skidor för att åka på dem.Då är det väl ingen idé att tex. INTE raila, bara för att istället ha skidorna stående.Alltså, skit i om dom skadas, åk o ha kul istället!!

railar du på plastrail så förstör de inte mycket,
på järn blir de lätt utslitna och väldigt "ovassa"
på trä tycker jag det är farligast,det hugger mycket lättare än på andra sorters rail

Trä, ja, då riskerar du flisor i belaget=dåligt.
Metall sliter inte speciellt mycket, så länge metallen inte har några grader som riskerar att repa upp belag och stålkant
Men en sak är klar. De mår def. sämmre än innan.

Bra resonemang, dohnis.
Om du köper en ny bil så ska den användas, ut med den på racingbanan och skit i om den blir bucklig.

Skidor är heliga och bör behandlas med respekt :)

nja, d va inte riktigt så ja menade. Men ett par jibbskidor ska ju användas för jibbing, på samma sätt som en racingbil är gjord för racingbanan.

Jag tror dina skidor kommer att få halsfluss. Nämen jag tror inte det händer så mkt om man bara gör det en gång. Men stålkanterna går ju att slipas och undersidan kan ju vallas.

Tillbaka
Topp