Enforcer 89 25/26 185

Enforcer 89 25/26 185
Hej, simpel skidåkare som precis köpt mina första skidor Enforcer 89 25/26 185. Hyrt pistskidor i alla år, (inte så många) åker bekvämt i blåa backar, lite nervöst i röda (speciellt om det är dålig snö) åker men riktigt risigt i svarta backar. Kan lägga upp skidorna när det är ny pistat men blir passagerare när det sämre underlag och fort trött i benen. Åker 90% i pist men åker gärna och hoppar på snövallar bredvid pisten och lite enklare offpist. Jag gick till en skidaffär häromdagen för dom hade bra rea och sa mina förutsättningar som här, det kanske är fel tid att köpa skidor på sommaren när det är utplockat men jag gjorde ett försök och blev rekommenderad Enforcer 89 25/26 185. efter jag köpt dom kollade jag med AI och den sa att Enforcer 89 25/26 185 var för mycket erfarna åkare som gillar hög fart och helst stannar i pisten, och dom var väldigt tunga så dom passar inte så bra i offpist. Det låter inte perfekt för mig

Jag är 186 cm och väger 98 kg

Tror inte jag blev pålurad något då killen i butik verkade schyst men alla kan ju göra fel

Skulle jag gått mer åt pistskidor eller är all mountain bättre val för mig?

Är detta vettiga skidor till mig med mina förutsättningar, eller skulle jag gått på något mera lättåkt ?

Hoppas någon kan komma med lite rekommendationer, är helt nybörjare på material så tacksam för alla svar

Enforcer 89 25/26 185
Det är helt rätt tid att köpa skidor!

Vad gäller Enforcer så är det en rejäl och duglig skida som jag tror att du behöver med dina 98kg. Om du sen gillar dom eller inte är ju en annan sak men de kommer inte att var bortkomna nånstans på berget.

Vill du ha "mer" pistskidor så är de oxå oftast tunga och generellt bäst på välpistat före medan Enforcer tuggar i sig pucklar och stökig snö lika bra som den carvar, som allmountainskida är den superbra.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp