Hur mycket kostar en ankarlift?

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
yes, har undrat detta länge nu, hur mycket kostar en ankarlift?

såg att vm8an kosta 55 miljoner. men hur mycket kostar då en ankarlift.

och nej det här är ingen fråga som jag undrar för att jag tror att jag har råd med en osv. och nej jag tror inte jag ska köpa en i framtiden osv.

Senast ändrad:
SMagnusson sa:
Jag vet, du kommer försöka bygga en själv som snökanon t.ex
nej, jag har ingen aning hur man ska göra det, och då kan man ju göra det mycket enklare isf. te x en replift

det är bara ta en motårsåg, sätta fast den med spikar på ditt hus och ta bort kedjan å sätta dit en vajersom du drar upp för en backe å högst uppe drar du den runt ett trädå sen ner till motorsågen igen. sen är det bara gå till hamnen och hämta/ta ett ankare. ankaret knyter du fast i vajern.

Smarterchild sa:
det är bara ta en motårsåg, sätta fast den med spikar på ditt hus och ta bort kedjan å sätta dit en vajersom du drar upp för en backe å högst uppe drar du den runt ett trädå sen ner till motorsågen igen. sen är det bara gå till hamnen och hämta/ta ett ankare. ankaret knyter du fast i vajern.
haha fan bara å börja bygga ;D go for it ;) (blir säkert jätte bra)

Smarterchild sa:
hehe det va ju najs idé! :D

Trådbump.
Intressant fråga. Säg att man har ett bostadsområde nära en lift och det hade gått att bygga en ankarlift för att ansluta till systemet; om de boende går ihop och pyntar så kanske Skistar (eller dylikt) går med på att ha med det?
Frågan är vad ca 700 meter ankarlift kostar att bygga.

Kolla här !

Bara att gå ihop ett gäng och bilda skidort.
Vet inte om mellandagsrean fortfarande gäller...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp