Hur mycket snö är det i Åre?!

sikoj

Ny medlem
Hur mycket snö är det egentligen i Åre...ska upp dit nästa vecka...man har ju koll på vad text-tv och skidguiden.com säger men det är ju inte alltid de siffrorna stämmer... så om någon local eller nån som har varit nyss kan ge lite insidertips så skulle det uppskattas...

Det har snöat av och till här i drygt en veckas tid och det börjar se riktigt bra ut både i pisten och utanför. Det sägs att snödjupet i backen ligger på drygt 80 centimeter och knappt en meter i terrängen och det kan nog stämma. Tyvärr har det också blåst en hel del så snön uppe på skutan är ganska vindpackad. Hur som helst kommer du säkert att få en kanonvecka.

Tjena!
Jag var där förra veckan och då var det inga som helst problem med snöbrist. Alla backar var fina och öppna och det var mycket snö även utanför backarna och i skogen. Det började snöa en massa i torsdags, tror jag det var, som sedan höll på till söndag och bildade en massa fint puder (inte vanligt i Åre). Men hur som helst är det en massa snö.

Er du førts i Åre, så kjør en time vestover, forbi Storlien til norske Meråker. Her er det snøøøøøø!!! Det kom 70 cm pudder fra søndag kveld til i går!!! Det snør sjelden mye i Åre, det er mye mer snø i grensetraktene og i Norge, det har kommet 1 meter snø på 1 uke og det er vel 2-2,5 meter der nå>!!

Oroa dig inte! Kom hem från Åre nu i tisdags(19/3) och har haft en underbar vecka med sol och mycket snö. Mycket snö hela vägen ner till byn. Kan vid påsk bli sorbetsnö längst ner men kring toppen perfekt Skall själv dit igen v.15 och oroar mig inte det minsta. Har bott i Åre och då åkt till den 14:e maj (Skuttoppen, Tusenmetersbacken m.fl).
Enjoy your skiing/pepcy
p.s
Oops! Missade datumet när du skrev brevet.Du var förmodligen där samtidigt med mig. Nåja, nå"n annan, som skall åka v.12 och v.13, kan ju ha nytta av detta. d.s

Tillbaka
Topp