Hur mycket snö

Hur mycket snö
Det är nog kring 60-70 cm, som skrivet redan... Men detta är kanske lite lite för Kittel! Jag var där i helgen, och är du ute efter grym offpist blir du kanske besviken! Ganska mycket sten överallt! Men jag är nöjd ändå! Det är ändå bästa stället att åka till, med snö eller utan!

Hur mycket snö
Väder: Kittelfjäll den 2 januari
kylan fortsätter idag ligger temperaturen på -20 men vi har fått lite snö under de senaste dagarna. De flesta backarna är åkbara.

Temperatur:-20

Snödjup:ca 65

Vind:0

Såere!

/Hawk

Hur mycket snö
tjenix
kom precis hem från kittel.du undrade hur mycket snö det var, kan bara säga det inte är 60-70cm snö, max 40cm.det låg väldigt mycket sten i övre nationela. men jag vill ändå ge kittelfjäll högsta betyg för att folket var trevliga + en helt underbart skön och vacker natur.
skogs åkningen är nog helt grym om det låg litte mer snö
det finns en vacker och söt kvinna i shopen MALIN!!!!!!

Hur mycket snö
Åk runt februari mitt istället, då är det minst en meter flingor.
Fast glöm inte dun vantarna bara. Vid denna tid brukar kylan ha ett visst övertag på läget, särskilt när solen går ner.
Jag åkte storgrova i -30 förra vintern och det var så fruktansvärt kallt att man inte kände att det var kallt för att alla kroppsdelar hade domnat bort. Glöm INTE dun handskarna med fem lager gore och trelagers kevlar!

Hur mycket snö
Nu har jag varit där... det var INTE bra, fattar inte hur de kunnat hitta på 60 cm, jag skulle säga 10-15, och plusgrader gjorde inte saken bättre.

Det är nog bäst att vänta ett tag innan man åker dit igen så att det hinner snöa!

Hur mycket snö
Om man har fjolårssäsongen i minne då blir det nog ingen säsong över huvudtaget. Men faktum är att trettondagsblidan´har slagit till ordentligt vilket har gjort att det praktiskt taget inte är någon snö kvar på kalfjället eller på öppna ytor. Bland fjällbjörkarna och i småravinerna ligger det dock ca 40-50 cm............inte mycke att skryta med. Detta är fakta söndag den 6/1-02.
MVH //Brantåkarn´

Tillbaka
Topp