Hur sätter man på en bining på en skida

HansAron

Ny medlem
Tjenare,
Jag har köpt ett par völkl Dogen men jag vet inte om mina biningar är påsätta eller så min fråga är hur sätter man på en bining?

gå till närmast sport affär
annars är det lätt att det blir snett och det e inte kul!!
eller fråga nånm som kan

Då du går till en sport affär, gå inte til stadium. Många som fått sina bindningar snea eller fel monterade av dom. Det bästa är väl att gå till en ren skid affär om det finns.

det e inte alltför dyrt, 200-300 max! om du går till affären du köpt dom så kanske dom tillochmed bjuder på det! peace

i vilken ställning hade du tänkt dig sätta på bindningen? kom ihåg att det finns många små hårda/vassa delar
på en skidbindning, så var försiktig och använd skydd. visa respekt mot varandra och gör inget mot
bindningen som ni båda inte kommit överens om innan. lycka till, J

Jag bor i göterborgs södra skärgår med det tar bara en halv time in till udens. Finns det ingen beskrivning hur man gör för att sätta på biningen

Är det så att du har beställt ett par eller? Sport-Conrad? Hur kan man inte veta om man har beställt montering eller inte? Antingen har man eller så har man inte...

För övrigt så vill jag bara forsätta på Westers tips. Första gången du sätter på den, skruva inte in den så långt, utan ha den ytligt. Sen när du känner att det inte blir roligt när det blir lite skumpigt och så, då är det bara att köra den ändå in, och sen ett halvt varv tillbaka. Sen så är det bara att pumpa på! De flesta här på freeride.nu som är lite vildare har den alltid körd i botten. Brukar bli bäst så, och så slipper man att det hoppar ur...

Du Carled jag har köpt på spord-conrad men vi viste inte min sul stolig så vi vet inte om dom är pååsätta eller om dom inte är i rätt längd

Tillbaka
Topp