HUr ska jag montera? Vad ska jag ha för skidor?

pawnT

Ny medlem
Tja, jag har funderat på nya skidor... Det står mellan 4FRNT STL 167 eller K2 Fujative 07-08. JAg är mest inne på 4frnt men jag vet inte riktigt! Sen vet jag inte hur man ska montera skidorna? är det True center som man ska ha eller? Jag åker 70 % park och 15 pist 15 offpist. Snälla hjälp mig!!! JAg väger ca 55 och är 170 lång. Passar 167 cm till mig? Är det nån som vet nått om 4frnt? är det ett bra märke? peace.

Senast ändrad:
annan rubrik och du skulle få sjukt mycket mer hjälp. Montera några cent bak, om du inte åker bara park eller prioriterar det så mkt att du kan tänka dig mittmitt. akta dig för markeringarna som finns på skidan som t.ex true center och dom. De kan ha "glidit" iväg lite när grafiken på skidan gjordes så de kan bli fel om du går efter det. Men montera någon/mågra cm bakom mitten. och 167 passar perfekt till dig.
Dock väger du inte så mkt men borde funka utmärkt endå.

Senast ändrad:
jag själv hade kört på 160 om jag skulle köra park. har själv 170 k2 fujjisar och är 185

jag tycker du ska köra på 167 isf. jag är 1.75 och kör på 169 så.. jag tycker de blir lite korta annars faktiskt.

Som jag och många andra sagt innan spelar inte din egen längd någon större roll på valet av skidlängd. Därför hjälper ditt tips JBlom föga om du inte berättar vad du väger också.

pawnT: Jag såg att du är 14 år och växer förmodligen fortfarande mycket. Vad har du kört på för längd innan?

Davidson: Vad menar du med att grafiken kan ha glidit när skidan gjordes, eller jag förstår vad du menar men jag har aldrig hört något om att det hänt. Har du personliga erfarenheter av det?

Lima-ko sa:
Som jag och många andra sagt innan spelar inte din egen längd någon större roll på valet av skidlängd. Därför hjälper ditt tips JBlom föga om du inte berättar vad du väger också.

pawnT: Jag såg att du är 14 år och växer förmodligen fortfarande mycket. Vad har du kört på för längd innan?

Davidson: Vad menar du med att grafiken kan ha glidit när skidan gjordes, eller jag förstår vad du menar men jag har aldrig hört något om att det hänt. Har du personliga erfarenheter av det?
Ja det har jag. Även så går den locala skidbutiken inte efter linjerna heller då det har hänt några gånger att det blivit fel pga det. Dock är det nog väldigt långt ifrån alla skidor som får det problemet. MEn om man vill va på säkra sidan så är det ju alltid bra att kolla upp det.

Tillbaka
Topp