Hur ska pjäxan sitta?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur ska pjäxan sitta?
Jag har 44 i skor och 26 i pjäxor, fitade av Fanatic i Whistler. Sitter fruktansvärt bra!
Det ska vara tight; det som inte dödar hädar.

Hur ska pjäxan sitta?
jibban sa:
Jag har 44 i skor och 26 i pjäxor, fitade av Fanatic i Whistler. Sitter fruktansvärt bra!
Det ska vara tight; det som inte dödar hädar.
Du har alltså en pjäxa 3 cm mindre än din fot? Låter helt otroligt. De måste ha tryckt den sjukt mycket framåt..... Eller så har du alldeles för stora skor...

//H

Hur ska pjäxan sitta?
De tryckte ut plats för två främsta tårna. jag har inte speciellt stora skor. Har 44 i löpa dojor och sånt som är uttestat av kunig personal.
Man får kolla på skalets storlek, inneskorna töjer sig jämt med tiden. Om man drar ur inneskorn på en pjäxa och stoppar ner foten finns det alltid gott om plats, och det som ligger i mellan d.v.s. inneskorn ger alltid med sig.

Hur ska pjäxan sitta?
Storlek 44 motsvarar 27,5-28cm och min fot är ca: 27,7cm vilket med god marginal får plats i skalet på 26cm pjäxor!

Hur ska pjäxan sitta?
Motsvarar 28. Så du har en pjäxa som är två cm mindre. Men då de tryckte ut skalet så förklarar det allt. Då är det inte konstigt att den passar. Om de däremot inte hade gjort det så hade det varit sjukt. Inneskor töjer sig ungefär 5 mm om du har "halvnummer" i "helnummer" så töjer de sig lite mer. Eller gjorde det förut. Nu för tiden så är det mest sulan man byter för att få hel och halv nummer.

//H

Senast ändrad:
Hur ska pjäxan sitta?
Måste man jobba som bootfitter för att veta att ett par mjuka innerskor ger med sig Hasse =)?

Hur ska pjäxan sitta?
Näää men att den inte kan ge med sig 2 cm som han skrev från börja ;)

Ut och surfa med dig Lima-ko ;)

//H

Hur ska pjäxan sitta?
jo absolut du måste kunna vicka på tårna, men hälen får inte glappa! hur hårt du spänner dom bestämmer du själv :) fred

Hur ska pjäxan sitta?
jo absolut du måste kunna vicka på tårna, men hälen får inte glappa! hur hårt du spänner dom bestämmer du själv :) fred

Hur ska pjäxan sitta?
en pjäxa sitter perfekt om du precis kan snudda med tårna när du står rakt i dem, och sedan när du böjer knäna framåt ska du inte kunna snudda. men när du köper ett par pjäxor ska du se till att du har rätt lest (bredd) på dom, för om du har t ex för smala så kommer du behöva ta av dom efter varje åk.:)

Hur ska pjäxan sitta?
montinify sa:
en pjäxa sitter perfekt om du precis kan snudda med tårna när du står rakt i dem, och sedan när du böjer knäna framåt ska du inte kunna snudda. men när du köper ett par pjäxor ska du se till att du har rätt lest (bredd) på dom, för om du har t ex för smala så kommer du behöva ta av dom efter varje åk.:)
fem år gammal tråd som det inte skrivits i de senaste tre... :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp