Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur skall en nybörjare tuktas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hajen5" data-source="post: 107587" data-attributes="member: 38145"><p>Funderar på vilket råd man egentligen skall ge en nybörjare (tjej) med sisådär 20-30 skiddagar totalt bakom sig? Noterar att skidlärarinstruktionen stannar vid något som jag skulle beskriva som en rad på varandra följande stoppsladdar på i och för sig hyggligt parallella skidor. Höftarbete och kantisättning är ämnen som dock inte berörts. </p><p></p><p>Min fundering är om man inte skall introducera dessa begrepp för att vederbörande skall lära sig "rätt" på en gång? Till skillnad från en själv som fick hasa runt länge innan man betroddes med dessa "hemligheter". Något som man förmodligen lider av fortfarande är jag rädd.</p><p></p><p>Viljan att lära sig har vederbörande definitivt och har utan närmare funderingar (till min förjusning) gett sig i kast med dubbelkolsvarta pister i alperna om än med viss möda och med låg hastighet.</p><p></p><p>Skulle vara intressant att höra litet olika synpunkter. Det kanske förstås av ovanstående resonemang att piståkning är det som står på agendan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hajen5, post: 107587, member: 38145"] Funderar på vilket råd man egentligen skall ge en nybörjare (tjej) med sisådär 20-30 skiddagar totalt bakom sig? Noterar att skidlärarinstruktionen stannar vid något som jag skulle beskriva som en rad på varandra följande stoppsladdar på i och för sig hyggligt parallella skidor. Höftarbete och kantisättning är ämnen som dock inte berörts. Min fundering är om man inte skall introducera dessa begrepp för att vederbörande skall lära sig "rätt" på en gång? Till skillnad från en själv som fick hasa runt länge innan man betroddes med dessa "hemligheter". Något som man förmodligen lider av fortfarande är jag rädd. Viljan att lära sig har vederbörande definitivt och har utan närmare funderingar (till min förjusning) gett sig i kast med dubbelkolsvarta pister i alperna om än med viss möda och med låg hastighet. Skulle vara intressant att höra litet olika synpunkter. Det kanske förstås av ovanstående resonemang att piståkning är det som står på agendan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur skall en nybörjare tuktas?
Tillbaka
Topp