Hur surfa på jobbet utan att det märks?

Buddhas_Mentor

Ny medlem
Emellanåt på jobbet så är det tråkigt och då vill man gärna surfa. Exempelvis kolla in forumet på Freeride. Grejen är den att det är ju inte så värst populärt att lägga en timme eller två åt nöjessurfing i arbetsgivarens ögon. Man måste helt enkelt kunna kamouflera det. Då jag precis gick förbi några kollegers rum (som jag precis hört en massa musklickande ifrån) sitter de tillbakalutade med musen i handen och har ett Worddokument uppe. Självklart fattar man att de har suttit och surfat eftersom man i Word oftast användet tangetbordet och sitter framåtlutad. Min kollega behöver alltså precis som jag tips på hur man kan surfa utan att det märks.

Hur gör man?

/Buddhas Mentor

Du kan ju vända datan så du ser om det kommer någon, och sen om det kommer någon så stänger du ner internet.

Om ni inte redan visste det så loggar nästan alla företag varenda klickning ni gör på internet...........

Jag är bra på att jobba räv, har övat i några år. Man kan sätta upp en liten spegel eller bara någon blank sak som du ser rörelser speglas i så man ser när folk kommer och hänger över axeln på en. Om du är buddy med kollegorna så kan ni utveckla någon varningssignal eller djungeltrumma som varnar för bossar på antågande.

Ta en skärmdump när du har en massa jobb-program öppna och använd den som skrivbordsbakgrund. När någon kommer trycker du windowstangenten+m för att minimera allt och visa skrivbordet istället.

Använder du mIRQ kan du göra texten ljusgrå och jätteliten. Ser ut som ett notepadfönster eller liknande och ingen anar att du sitter och chattar med någon. Dessutom måste man sitta nära skärmen för att se vad det står, ingen kan alltså stå bakom ryggen på dig och tjuvläsa.

när chefen kommer så säger ni: "titta en 1000-kronors-sedel längst bort i korridoren, bakom vattenbehållaren i råtthålet!!"
Och sen är det problemet löst!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp