Hur syns storleken på Marker Duke?

steglund

Aktiv medlem
Jag håller på att köpa ett par begagnade skidor med Marker Duke monterade på dem, men säljaren är inte säker på om det är stl S eller L. Står det skrivet någonstans på bindningen vilken storlek det är?

Senast ändrad:
steglund sa:
Jag håller på att köpa ett par begagnade skidor med Marker Duke monterade på dem, men säljaren är inte säker på om det är stl S eller L. Står det skrivet någonstans på bindningen vilken storlek det är?
Jag är osäker på om det finns någon märkning på dem. Men man kan enkelt mäta hur långt det är mellan vissa fästskruvar för att ta reda på vilken storlek det är. Enklast är nog att ha bindningen öppen i gåläge och mäta från den mittersta "nionde" skruven till de främre skruvarna för häldelen. På storlek S är det avståndet ca 11,5 cm , respektive ca 15,5 cm på storlek L.

Plockade fram mina begagnade Marker Dukes som man köpte för att använda men aldrig blivit av...

Kom fram till att om skidorna är monterade så lyft till gå-läget. Är dom inte monterade ... Ja kolla under.
På undersidan finns en liten pil som pekar på antingen Small eller Large :)

Senast ändrad:
har ett par small, men skulle behöva large iom nya pjäxor som är precis snäppet över gränsen till largebindningar...

Tillbaka
Topp