Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur ta sig till Alperna på sportlovet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1320365" data-attributes="member: 144594"><p>Ja det också. Och numera är väl risken att få böter nära 100% eftersom de läser av bilarnas reg.nummer med kameror. Men i detta fall var det alltså även hyrbolaget som ville ha en extra avgift om man körde utanför Tyskland. Känns sådär, jag tvivlar på att hyrfirman egentligen har merkostnader för t ex försäkring eller annat.</p><p></p><p>Just hemkommen från ännu en låång Europaresa med bil och det blir ganska många extraavgifter vid motorvägar, färjor, tunnlar, parkeringar, måltider, övernattningar mm. Börjar nästan längta efter en klassisk flygcharterresa med transfer där allt är fixat och betalt i förväg.</p><p></p><p>Vi brukar också se till att få någon extra skiddag eller två när vi bokar själva, men var medveten om att det kommer med visst "bök" eftersom de nätter som inte är "lördag till lördag" oftast blir på ett nytt boende som kanske ligger litet avsides. Låter kanske inte så farligt men eftersom bagage inkl. skidkläder och utrustning ska packas in och ut en extra gång och fraktas till ett nytt boende... inte precis som att bara glida hem och slappna av med en öl på rummet.</p><p></p><p>Glöm inte Ryanair som flyger till Bergamo - därifrån når man i princip alla skidorter i Italien med hyrbil. Det tar extra betalt för skidor men det kan ändå bli billigt. Eller så tar man med pjäxor och hyr skidor, vilket iofs också kostar (minst 120 euro för en vecka om du inte vill ha mellanmjölks-skidor). En del hatar Ryanair och kanske jag också, men utan dem (och andra flygbolag med låg service och låga priser) hade flygbiljetter tur och retur inom Europa idag startat på kanske 5000 kr. Jag flög en del på "Super APEX-biljetter" på 1980-talet, och då var man glad att hitta en t. o. r. till Italien under 3500 kr. För 40 år sedan alltså.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1320365, member: 144594"] Ja det också. Och numera är väl risken att få böter nära 100% eftersom de läser av bilarnas reg.nummer med kameror. Men i detta fall var det alltså även hyrbolaget som ville ha en extra avgift om man körde utanför Tyskland. Känns sådär, jag tvivlar på att hyrfirman egentligen har merkostnader för t ex försäkring eller annat. Just hemkommen från ännu en låång Europaresa med bil och det blir ganska många extraavgifter vid motorvägar, färjor, tunnlar, parkeringar, måltider, övernattningar mm. Börjar nästan längta efter en klassisk flygcharterresa med transfer där allt är fixat och betalt i förväg. Vi brukar också se till att få någon extra skiddag eller två när vi bokar själva, men var medveten om att det kommer med visst "bök" eftersom de nätter som inte är "lördag till lördag" oftast blir på ett nytt boende som kanske ligger litet avsides. Låter kanske inte så farligt men eftersom bagage inkl. skidkläder och utrustning ska packas in och ut en extra gång och fraktas till ett nytt boende... inte precis som att bara glida hem och slappna av med en öl på rummet. Glöm inte Ryanair som flyger till Bergamo - därifrån når man i princip alla skidorter i Italien med hyrbil. Det tar extra betalt för skidor men det kan ändå bli billigt. Eller så tar man med pjäxor och hyr skidor, vilket iofs också kostar (minst 120 euro för en vecka om du inte vill ha mellanmjölks-skidor). En del hatar Ryanair och kanske jag också, men utan dem (och andra flygbolag med låg service och låga priser) hade flygbiljetter tur och retur inom Europa idag startat på kanske 5000 kr. Jag flög en del på "Super APEX-biljetter" på 1980-talet, och då var man glad att hitta en t. o. r. till Italien under 3500 kr. För 40 år sedan alltså. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur ta sig till Alperna på sportlovet
Tillbaka
Topp