Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur ta sig till Alperna på sportlovet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tomatchili" data-source="post: 1322744" data-attributes="member: 37486"><p>Kolla istället upp Interailkjort, det gäller på Snälltåget, du betalr bara för platsbiljetten: Ett resdygn är då 00:00-23:59: Men stiger du inte av tåget så kan du åka så länge du vill efter 23:59. Som det är direkttåg, så kan du då göra 2 t.o.r. resor til Alperna på ett 4 resdagars (inom en månads) interrail kort som kostar max 283 Euro. Så det verkar ju mycket biligare! OBS: Det är restriktioner på antal resdagar i eget land, så det kan vara så att på resan nummer 2 till alperna så måste du köpa resan inom Sverige, och åka på Interrail från Kastrup eller Köpenhamn.</p><p></p><p>Och tåg är ett väldigt trevligt sätt att resa tycker jag: Spela kort, gå till baren och dricka en öl, kanske träfffa lite nya människor på väg mot skidåkning, äta lite, läsa, slappa av och titta ut genom fönstret. Gå och lägga sig och färdas 70-80 mil eller så medan man sover. Men det är ju olika.</p><p></p><p>Och vad det gäller tågbyte så har jag aldrig upplevt det som något problem: Varken när vi åkte på konfirmationsresa med 15 ungdomar och en vuxen (prästen) till Hintertux eller när jag åkt med kompisar till Riksgränsen, Narvik, Vatnahalsen etc. En gång hade jag t.o.m. med både snowboard och tunga alpinskidor (och lakan då vi bodde i campingstugor), men då fick jag lite hjälp med brädan av den andra brädåkaren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tomatchili, post: 1322744, member: 37486"] Kolla istället upp Interailkjort, det gäller på Snälltåget, du betalr bara för platsbiljetten: Ett resdygn är då 00:00-23:59: Men stiger du inte av tåget så kan du åka så länge du vill efter 23:59. Som det är direkttåg, så kan du då göra 2 t.o.r. resor til Alperna på ett 4 resdagars (inom en månads) interrail kort som kostar max 283 Euro. Så det verkar ju mycket biligare! OBS: Det är restriktioner på antal resdagar i eget land, så det kan vara så att på resan nummer 2 till alperna så måste du köpa resan inom Sverige, och åka på Interrail från Kastrup eller Köpenhamn. Och tåg är ett väldigt trevligt sätt att resa tycker jag: Spela kort, gå till baren och dricka en öl, kanske träfffa lite nya människor på väg mot skidåkning, äta lite, läsa, slappa av och titta ut genom fönstret. Gå och lägga sig och färdas 70-80 mil eller så medan man sover. Men det är ju olika. Och vad det gäller tågbyte så har jag aldrig upplevt det som något problem: Varken när vi åkte på konfirmationsresa med 15 ungdomar och en vuxen (prästen) till Hintertux eller när jag åkt med kompisar till Riksgränsen, Narvik, Vatnahalsen etc. En gång hade jag t.o.m. med både snowboard och tunga alpinskidor (och lakan då vi bodde i campingstugor), men då fick jag lite hjälp med brädan av den andra brädåkaren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur ta sig till Alperna på sportlovet
Tillbaka
Topp