Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur tänka med bindningar till Allmountainskidor ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Toblin" data-source="post: 1299825" data-attributes="member: 190543"><p>Hej</p><p></p><p>Tänkte köpa ett par Allmountainskidor för att kunna köra mera off-pist i primärt Alperna , har ett par bra pistskidor med dom är minst sagt utmanande att åka off-pist med. Har fastnat för FISCHER RANGER 96, som genomgånde verkar ligga i topp på olika tester för den mixen jag är ute efter (kommer inte köra 100% off-pist, utan det blir mera lift upp - off-pist ner.. ). Men inser att man måste ta sig till oc från off-pisten, så vanliga bindningar lär ju inte funka.</p><p></p><p>Men att välja bindningar av "ski-touring" typ var ju inte det enklaste... Hur ska man tränka, välja och resonera där? Märken man ska hålla sig borta från ? Prisklass för en hyffsad hobbyåkare (1-2v per år)</p><p></p><p>Antar att man måste/bör ha touringbindningar , eller kan man köra med hybridbindningar som funkar med vanliga pjäxor (kommer som sagt inte sikta på att gå toppturer, utan mera lift upp -> gå till off-pist backen). Eller ska man gå all-in om man i ett senare skede fastnar för det?Samtidigt skulle jag behöva nya pjäxor ändå....</p><p></p><p>Har i det paket jag tänkt köpa av an annan sida blivit rekomenderade FRITSCHI TECTON 13 , men som sakt. då måste jag köpa nya pjäxor också.. </p><p></p><p>Några tankar och råd?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Toblin, post: 1299825, member: 190543"] Hej Tänkte köpa ett par Allmountainskidor för att kunna köra mera off-pist i primärt Alperna , har ett par bra pistskidor med dom är minst sagt utmanande att åka off-pist med. Har fastnat för FISCHER RANGER 96, som genomgånde verkar ligga i topp på olika tester för den mixen jag är ute efter (kommer inte köra 100% off-pist, utan det blir mera lift upp - off-pist ner.. ). Men inser att man måste ta sig till oc från off-pisten, så vanliga bindningar lär ju inte funka. Men att välja bindningar av "ski-touring" typ var ju inte det enklaste... Hur ska man tränka, välja och resonera där? Märken man ska hålla sig borta från ? Prisklass för en hyffsad hobbyåkare (1-2v per år) Antar att man måste/bör ha touringbindningar , eller kan man köra med hybridbindningar som funkar med vanliga pjäxor (kommer som sagt inte sikta på att gå toppturer, utan mera lift upp -> gå till off-pist backen). Eller ska man gå all-in om man i ett senare skede fastnar för det?Samtidigt skulle jag behöva nya pjäxor ändå.... Har i det paket jag tänkt köpa av an annan sida blivit rekomenderade FRITSCHI TECTON 13 , men som sakt. då måste jag köpa nya pjäxor också.. Några tankar och råd? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur tänka med bindningar till Allmountainskidor ?
Tillbaka
Topp