Hur tar man sig från flygplatsen i Innsbruck till Anton?

• Trådstartare Trådstartare Crispet
  • Start datum Start datum
C

Crispet

Guest
som sagt... Finns det nåt tåg? eller buss? Eller kan man kanske lifta med nån snäll Österrikare med hästsvans och ett lite småläskigt leende på läpparna? ...fast buss kanske verkar bättre ändå. Nån som vet hur dom går och vad det kostar och så? Kanske en fin liten länk skulle vara på sin plats?
Första bra svaret belönas med... eh... en... hmm... eeh... en... tjaaa... en förfest till hans eller hennes ära (med girlanger och allt!)!! självklart i St. Anton!

bara den snälle österrikaren har lederhosen på sig så ska det inte vara nåt problem att lifta...

WWW.OEBB.AT bara att glo ut en tid och åka med. kostar ungefär som 4 bigmac skulle jag tro. när ska förfesten hållas då?

Det är verkligen busenkelt!
Från Innsbruck går tåg så gott som dygnet runt. Säkert varannan timme om inte oftare.
Bara att leta upp en tidtabell när du är där å sätta dig å vänta. Kostar 10-20 evrosar om jag inte minns fel.
Behöver inte byta tåg eller något, bara att sätta sig ner å njuta av färden. Tycker du att det är jättetråkigt att stå i kö kan du t.om. köpa biljetten av konduktören, även om han blir lite sur å det tar jättelång tid.

Trevlig resa.

Naaaaajs! toppenlänk... Jadu, den där förfesten. När kommer du till Anton då? Jag ska bara fixa lite boende först, sen så ska du se att det blir en förfest av sällan skådat slag!

Det ar bara att hoppa på forsta basta tag, som går rakast mojliga vag till Anton!

Ni kan kopa biljett på tåget om det ar så.. Då kan ni spara en peng med, beror lite på vart konduktoren går på.. och hur arliga ni ar..
glom inte att saga att ni e under 24.. då blir det billigare om jag inte minns fel..

Ok, 10-4... Jag ska fråga efter "klein-preis" på tåget med min knagliga tyska. Nån som vet vad taxi kostar till tågstationen?

Det går buss rett utenfor flyplassterminalen i Innsbruck inn til togstasjonen... derifra går toget rett til St.Anton.
det tar ca. 90min. og koster ca 12€. men pass på, ikke alle avgangene går helt til St.Anton. fast jeg tror de fleste gjør det.
god reise :)

du är inte så bra på svenska va? ;) Du har ju i alla fall lyckats stava till bajskorv på rätt sätt... fast det kanske stavas lika i Norge. Takk, takk, akkuratt!

ehhh... Du christian, det dar ar inte svenska.. det ar norska. Så nar som på ett enda ord "fast".. Resten ar klingande norsk.

mvh, 50/50 svensk-norsk gutt

så bra då :)
Har norrmannen sjalv berattat eller?

..inget illa menat med mitt inlagg, men jag ar med i en forening som jobbar på att fora sverige & norge narmare varann! ..skulle bara varit ett land egentligen..

hehe... på riktigt! Fan vilken rolig förening... Det finns ju en förening som en gång varje år åker ner till skånes gräns med varsin hacka och sätter symboliskt igång att hacka loss Skåne så att det ska flyta bort till Danmark. :) Ingen systerförening till er kanske?

(P.S. Om du läser så förstod jag att han var norsk från allra första början... Bara så att man inte blir klassad som en idiot...)

Du går ut från terminalbyggnaden, tittar dig lite virrigt omkring, tills du ser buss F. Sen är det bara att hoppa på den till stationen. Tidtabell för bussen på www.ivb.at.
Väl där går du till informationen med ett foto, som du haft med dig från Sverige, betalar 18 Euro för ett Vorteilskarte. Sen får du åka tåg för halva priset i Österrike ett helt år. Lätt värt det! Tågtider som sagt på www.oebb.at, biljetter köper du smidigast och billigast i automater på stationen. Finns på både tyska och engelska. köper du av konduktör eller tjänstemannen i luckan måste du betala mer. Bussen kostar 1,60 Euro. Fuska inte med det för det är banne mig kontrollanter på varannan buss.

Viel Glück!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp