Hur tar man sig ner??

Libban

Ny medlem
Hur tar man sig ner??
Har tänkt att åka till alperna om ca en månad med en kompis.
har tänkt att ta och flyga gbg-London-Lyon.
Det kostar ca 1000 kr..men sen måste man ta tåget till alperna med isånna fall. Nån som har efarenhet hur man tar sig ner billigt? Hittar inga bussar eller liknande som går, om man inte åker med tex lion alpin eller likande. Tåg? kan man åka de? Hur ska ni ta er ner? Vill ha svar från er som åkt tidiare år, och vet lite hur de fungerar...Mvh Joel
 
Hur tar man sig ner??
Vart i alperna ska du då? När jag skulle till Chamonix flög jag direkt sthlm-Geneve, hittade en bilj för ca 1100kr på www.jetweb.se
Sen går d buss mellan Geneve o Cham, har för mej det tar runt 1 1/2 - 2 timmar....kostade typ 400spänn, minns inte riktigt men.. Överrenskommligt pris för o komma ner till puderdrömmarna =)
Men som du sa, lion alpin o de andra resebolagen finns ju, o vet att folk kom riktigt billigt undan me deras "restplatser" på bussarna.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp