Hur tar man sig till Hamarbybacken?

Hawk100>>
Du kanske är intresserad av att köra Stockholmsmassivets HauteRoute med mig, den börjar vid foten av hammarbybacken.

Dag 1 tänkte jag ta mig över backen och ner på baksidan. När man bestigit hammarbyhöjden har jag hört att det finns en sjysst refug i korsningen Sofielundsvägen/Arenavägen där man kan spendera första natten.

Dag 2 fortsätter turen över söders höjder och MontBlanc (VitaBergen), man kan spendera natt 2 på Stadsmissionen vid Stadsgårdskajen, det kostar nästan gratis och så får man trevligt sällskap av andra rutinerade överlevnadsmänniskor.

Har man inte dött av svåra umbäranden i det hårda storstadsklimatet på morgonen dag 3 tar man en taxi tillbaka till bummarghettot Hammarby Sjöstad och planerar presskonferenser samt vem som ska få köpa filmrättigheterna.

efter att ha läst tråden får jag säga att jag har börjat tveka på om st anton verkligen kan mäta sig med hammarby backen, efter ett stunds funderande kom jag dock fram till att ölpriset gör skillnaden, blir tyvärr alperna tills jag har råd att spendera mer pengar, kanske nästa sässong.

man får ju ha något att se fram imot

19 kronor ölen på Gröne Jägaren matchar Funky Chicken...

Däremot matchar inte Systembolaget MPrice pris på Jeltzin vodka... Ska fråga om dom kan ta in...

Det finns ju också galet mycket rails i närområdet med ett Sl kort kommer man inte behöva åka samma rail två gånger denna säsong. Det är vad jag kallar kvalite

Jag är lätt med. Om man lessnar på att hänga där kan man ta busssen till Uppsala och hänga lite i Sunnerstabacken istället. Den är grym för det är inte så jobbigt att gå upp om liften skulle va trasig. Och om man inte är så bra på att åka så går en pulka lika bra...

Hammarbybacken here we come!

Jag och 7 kompisar har köpt en folka-buss och tänkte köra upp. Tänkte bara fråga om någon är med på att åka upp (från GBG), vi delar lika på bensin, etanol och alltihopa.

Eftersom vägarna kan vara svåra och isiga i området så ska vi alla ha med oss 2000:- var för säkerhets skull, om bilen skulle gå sönder!

En kompis är född på Grönland och mycket kunnig inom eskimå-kulturen, för 150:- bygger han en iglo som går att bo i hela säsongen(om det är kallt)!

Hör gärna av er till mig om ni vill åka med i bussen eller beställa iglo, ni når mig på sexy_boy_92_kille_kjam@msn.se !

Gelendesprung>>

Jag är på... Kan bli hur bra som helst!!
Fixar Du plats på refugen så snackar jag m farsan, som är gammal stammis på härbärget vid slussen. Tror han kan fixa fondue m fin årgångsT-dojja till, i bästa alpstil.
Vad sägs om att utvidga strapatserna till att inkludera ett toppförsök på Fiskartorpet??? Har hört att den gamla legenden Stenis setts röra sig i området...
Kollektivboende i Lappis m studenttjejjer o djupa rödvinsdiskutioner kanske kan vara en värdig avslutning på dag 3????

Jag vill tacka alla bums som hängde i Hammarby denna sääse. hoppas ajg får ser er igen. Det var sjukt kul dåligt med snö coh få dump men det var skoj ändå. Ses nästa år.

Peace.

Sjukt mycket puder i Flottsbro. Havregrynsfrukost 07:00 varje morgon för att vara först lägga första spåren.

Dyrt med resan dit dock, och dyrt boende. Men klämmer man in sig nio pers i ngn källare kan man komma undan med 4000 per månad.

På fredag drar jag till Bali i två månader... Sen blir det sässe i Flottsbro! :-D

Tillbaka
Topp