Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1267562" data-attributes="member: 175247"><p>Det är mycket möjligt, men jag kan inte belasta kroppen på samma sätt som när jag var 20-25, det tål den inte.</p><p></p><p>Jo, där har du rätt när det gäller rörlighetsträning, jag slarvar med det.</p><p></p><p>Det beror på vad man gör under de där 4-6 passen, är det ett löppass eller ett gympass t ex.</p><p>Jag kör ett 2-timmars gympass 1-2 ggr per vecka. Samma muskel ska inte heller ha träning mer än 2 ggr per vecka, det tål den inte, framför allt inte när man inte längre är nån ungdom.</p><p>Och så är det ju det där med jobbet, reser man regelbundet runt på utlandsresor, där man ofta kommer fram till hotellövernattningen vid 8-9 tiden, så får man använda helgen hemma till träningspasset.</p><p></p><p>Ett par för mig enkla regler för att kunna fortsätta med alpin nöjesskidåkning genom åren:</p><p>1. Gå inte upp i vikt!</p><p>Försök hålla samma kroppsvikt genom vuxenlivet.</p><p>Varje extra kilo som inte är muskler, belastar och tröttar ut kroppen.</p><p>2. Man blir svagare med åren, helkropps muskelträning behövs.</p><p>3. Konditionsträning behövs (framför allt om man turar), här slarvar jag och min dåliga ursäkt är att jag inte turar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1267562, member: 175247"] Det är mycket möjligt, men jag kan inte belasta kroppen på samma sätt som när jag var 20-25, det tål den inte. Jo, där har du rätt när det gäller rörlighetsträning, jag slarvar med det. Det beror på vad man gör under de där 4-6 passen, är det ett löppass eller ett gympass t ex. Jag kör ett 2-timmars gympass 1-2 ggr per vecka. Samma muskel ska inte heller ha träning mer än 2 ggr per vecka, det tål den inte, framför allt inte när man inte längre är nån ungdom. Och så är det ju det där med jobbet, reser man regelbundet runt på utlandsresor, där man ofta kommer fram till hotellövernattningen vid 8-9 tiden, så får man använda helgen hemma till träningspasset. Ett par för mig enkla regler för att kunna fortsätta med alpin nöjesskidåkning genom åren: 1. Gå inte upp i vikt! Försök hålla samma kroppsvikt genom vuxenlivet. Varje extra kilo som inte är muskler, belastar och tröttar ut kroppen. 2. Man blir svagare med åren, helkropps muskelträning behövs. 3. Konditionsträning behövs (framför allt om man turar), här slarvar jag och min dåliga ursäkt är att jag inte turar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Tillbaka
Topp