Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1267744" data-attributes="member: 13390"><p>För mig funkar det rätt bra att ha lite nummerlapp på magen i motionslopp nån gång ibland som motivation. Visst, typiskt viss cardioprofil då men räcker långt kan jag tycka. Tycker 200-250h per år är lagom. Tassar det upp över 250h känns det som jag måste jaga på, medan jag blir lite väl ur slag om det blir ett år med 150h. Rätt jämnt fördelad tid över året, men planeringstekniskt med fokus på att vara i slag jan-apr i samband med lite längdåkarlopp. Då blir det bra driv även på berget. Iaf uppför... </p><p></p><p>I det stora så blir det väl ganska mycket oplanerat apr-juni, sen gradvis ökad distans utan direkt fart eller tryck jul-sep. Sen mer last okt-dec och skifte mot tävlingsfart och syratålighet in mot säsongen. </p><p></p><p>Lite strögymmande under tiden, men jag är fasen inte skapt för det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1267744, member: 13390"] För mig funkar det rätt bra att ha lite nummerlapp på magen i motionslopp nån gång ibland som motivation. Visst, typiskt viss cardioprofil då men räcker långt kan jag tycka. Tycker 200-250h per år är lagom. Tassar det upp över 250h känns det som jag måste jaga på, medan jag blir lite väl ur slag om det blir ett år med 150h. Rätt jämnt fördelad tid över året, men planeringstekniskt med fokus på att vara i slag jan-apr i samband med lite längdåkarlopp. Då blir det bra driv även på berget. Iaf uppför... I det stora så blir det väl ganska mycket oplanerat apr-juni, sen gradvis ökad distans utan direkt fart eller tryck jul-sep. Sen mer last okt-dec och skifte mot tävlingsfart och syratålighet in mot säsongen. Lite strögymmande under tiden, men jag är fasen inte skapt för det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Tillbaka
Topp