Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1285894" data-attributes="member: 44672"><p>Utöver vanligt gymträning med fria vikter. Fria vikter för att alltid få med balansmomentet i övningar. </p><p>Tunga vikter och färre rep på när skidåkning är över på våren och över sommaren. Försöker äta och bygga upp mig då. Dvs helt fel för stranden.....</p><p>Nu när hösten börjar mer rep å lättare vikter mer kondition. Trappmaskin på gymmet. Ibland med fotvikter och viktväst. Fotviktet för att träna höftböjaren. Det är en jäkla skillnad på att lyfta foten med 0,2kg löparsko än pjäxor + skida + hudar +snö.... 3-5kg per fot?</p><p>Mina höftböjare gillar inte dom första toppturerna.</p><p></p><p>Men värt att tänka och förhålla sig till. Man behöver inte vara mer tränad än att man ligger över medel på de man åker med för att få en bekväm tillvaro på turen eller åken.</p><p></p><p>Problemet är att om man köper en gruppresa så vet man inte vad det är för superatleter man hamnar med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1285894, member: 44672"] Utöver vanligt gymträning med fria vikter. Fria vikter för att alltid få med balansmomentet i övningar. Tunga vikter och färre rep på när skidåkning är över på våren och över sommaren. Försöker äta och bygga upp mig då. Dvs helt fel för stranden..... Nu när hösten börjar mer rep å lättare vikter mer kondition. Trappmaskin på gymmet. Ibland med fotvikter och viktväst. Fotviktet för att träna höftböjaren. Det är en jäkla skillnad på att lyfta foten med 0,2kg löparsko än pjäxor + skida + hudar +snö.... 3-5kg per fot? Mina höftböjare gillar inte dom första toppturerna. Men värt att tänka och förhålla sig till. Man behöver inte vara mer tränad än att man ligger över medel på de man åker med för att få en bekväm tillvaro på turen eller åken. Problemet är att om man köper en gruppresa så vet man inte vad det är för superatleter man hamnar med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Tillbaka
Topp