Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1288695" data-attributes="member: 44672"><p>Den bistra sanningen är att vi behöver bägge.</p><p></p><p>Vi kall kunna ta upp den hårda tunga stöten som blir vid hopp, dropp eller missad grop eller landar i motlut. Där kommer maxstyrkan in.</p><p>Samtidigt så skall benen orka en massa repetitioner med lägre belastning och statisk belastning.</p><p>Jag kör så som jag skrivit tidigare. Efter säsongen lagom till badsäsong tungt som attan med få repetitioner typ 5*5 eller tyngre och äter som en gris så jag flyter bra om jag skulle ha otur att hamna i vattnet under sommaren ;-)</p><p></p><p>Efter det så går jag över till volymträning då ligger jag på 10-12*5</p><p></p><p>Nu så kombinerar jag att gå tungt i trappmaskin, viktväst eller liknande men med hög puls i 20-40min och skapligt tunga lyft som komplement och försöker få till längre pass till fots eller cykel på helger</p><p></p><p>Under säsong dec-maj så blir det mer lite vad som hinns med blandat kardio och styrka</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1288695, member: 44672"] Den bistra sanningen är att vi behöver bägge. Vi kall kunna ta upp den hårda tunga stöten som blir vid hopp, dropp eller missad grop eller landar i motlut. Där kommer maxstyrkan in. Samtidigt så skall benen orka en massa repetitioner med lägre belastning och statisk belastning. Jag kör så som jag skrivit tidigare. Efter säsongen lagom till badsäsong tungt som attan med få repetitioner typ 5*5 eller tyngre och äter som en gris så jag flyter bra om jag skulle ha otur att hamna i vattnet under sommaren ;-) Efter det så går jag över till volymträning då ligger jag på 10-12*5 Nu så kombinerar jag att gå tungt i trappmaskin, viktväst eller liknande men med hög puls i 20-40min och skapligt tunga lyft som komplement och försöker få till längre pass till fots eller cykel på helger Under säsong dec-maj så blir det mer lite vad som hinns med blandat kardio och styrka [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Hur Tränar du inför säsongen?
Tillbaka
Topp