Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hur trillar man rätt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corneliuz" data-source="post: 98746" data-attributes="member: 37185"><p>Fick lära mig av en snowboardinstruktör att när man trillar bakåt ska man försöka sätta sig på huk precis innan man känner att det håller på att gå åt helvete... Vet inte om jag kan säga att jag fått rätt på det än för går det allt för fort e det svårt att hinna med. Men dom gångerna man lyckas får man ju inte alls samma vridmoment i fallet. Så man slipper åka runt resten av veckan med en lättare hjärnskakning efter att ha piskat ner bakhuvudet i en hård pist med andra ord =) Genom att sätta dig på huk rullar du ihop ryggen och gör automatiskt en kullerbytta vilket mildrar fallet avsevärt. Lycka till =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corneliuz, post: 98746, member: 37185"] Fick lära mig av en snowboardinstruktör att när man trillar bakåt ska man försöka sätta sig på huk precis innan man känner att det håller på att gå åt helvete... Vet inte om jag kan säga att jag fått rätt på det än för går det allt för fort e det svårt att hinna med. Men dom gångerna man lyckas får man ju inte alls samma vridmoment i fallet. Så man slipper åka runt resten av veckan med en lättare hjärnskakning efter att ha piskat ner bakhuvudet i en hård pist med andra ord =) Genom att sätta dig på huk rullar du ihop ryggen och gör automatiskt en kullerbytta vilket mildrar fallet avsevärt. Lycka till =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hur trillar man rätt?
Tillbaka
Topp