Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur viktig är vikten? (ny tursetup)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 1299552" data-attributes="member: 12924"><p>Så olika vi tänker.</p><p></p><p></p><p>Har lätta skidor och tunga pjäxor - kanonkombo och absolut inga bortkastade pengar. I min värld.</p><p></p><p>Jag har inget emot att tura, men det är inget jag gör för nöjes skull, utan jag vill ju ha en rejäl belöning när jag väl kommer upp. Att åka ned på ett par "längdlagg" i "pjäxor tunna som gummistövlar" är inte njutbart för mig, utan jag vill ha riktiga doningar.</p><p></p><p>Kompromissen blev således ett par Tecnica Cochise 130, vilka knappast är lätta, men ruggigt sköna att åka i. Och ett par Ogso Schwarztor med Shiftbindningar. Kanske inte de lättaste skidorna med sina 1700 gram/skida, men ruggigt lätta med tanke på måtten (142-108-125) skulle jag säga. Och de rackarna går att åka på. Ordentligt.</p><p>Visst, kanske inte bästa setupen för en veckas turande i Norge, men inga problem för tre dagar på Helags vilket räcker gott för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 1299552, member: 12924"] Så olika vi tänker. Har lätta skidor och tunga pjäxor - kanonkombo och absolut inga bortkastade pengar. I min värld. Jag har inget emot att tura, men det är inget jag gör för nöjes skull, utan jag vill ju ha en rejäl belöning när jag väl kommer upp. Att åka ned på ett par "längdlagg" i "pjäxor tunna som gummistövlar" är inte njutbart för mig, utan jag vill ha riktiga doningar. Kompromissen blev således ett par Tecnica Cochise 130, vilka knappast är lätta, men ruggigt sköna att åka i. Och ett par Ogso Schwarztor med Shiftbindningar. Kanske inte de lättaste skidorna med sina 1700 gram/skida, men ruggigt lätta med tanke på måtten (142-108-125) skulle jag säga. Och de rackarna går att åka på. Ordentligt. Visst, kanske inte bästa setupen för en veckas turande i Norge, men inga problem för tre dagar på Helags vilket räcker gott för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur viktig är vikten? (ny tursetup)
Tillbaka
Topp