Hur viktigt är det med en jibbpjäxa

Apolainen

Ny medlem
Tjo åker rätt mkt park och kör med techno pro pjäxa. Undrar om det är så viktigt att ha ett par mjuka jibbpjäxor? Hjälper det mkt med åkningen o så?

ja om du har det kommer du genast att kunna dom sjukaste tricken, det var så många blev proffs!!:O:O:O

haha den var rolig osst =) :P
Nej men det är ju helt upp till dig ! Jag körde med ett par 100 kg pjäxor(typ) förrut men sedan testade jag jibbpjux , sjuuukt mycket skönare att åka med , också mkt lättare , så om du har råd så tycker jag du ska köpa dig ett par :)

Fred in och ut !

Villka rekomenderas då, är dalbello något att ha i julgranen eller är det salomon spk/1080 som gäller?

jag har head mojo och dom funkar bra till både pist och park, kan ställa in mellan 90/100 i flex..

dalbello rampage!
spk kör bara med 2 spännen vilket gör att den inte sitter lika bra på foten som rampagen med 3 spännen

Senast redigerad av en moderator:
instämmer. ja har spk å dom sitter INTE lika bra på fötterna!, skaffa ett par lätta, hårda med 4 spännen, spelar inte så stor roll.

Jag körde först på en stenhård racing pjäxa sen byte jag till salomon 1080 och vad skönare det blev, landningare blev skönare m.m Förut fick jag alltid ont i smalbenen efter en dags åkning, nu känns det knappt. Så jag tycker du ska köra på salomon 1080

ähh har åkt med massor olika pjäxor...allt från lätta jibbpjux till tyngre vanliga pjux och det är inte särskilt stor skillnad. Hitta några som sitter bra på foten och är sköna.

kör med rossignol Bandit 16 den är klockren till all typ av akning, flexar riktigt fint men är stabil på samma gång

Tillbaka
Topp