Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur viktigt är det med wide board? (Skate banana)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="highwayman" data-source="post: 827394" data-attributes="member: 117510"><p>Med bredare bräda så borde ju lyftkraften i puder bli bättre, men svängandet beror väl mera på förhållandet mellan bredden i ändarna och midjan på brädan mera än bara på bredden som helhet? Mina egna tankar är att det känns enklare att ligga på kanterna om man måste flytta vikten ( läs: kroppen) mindre på en smal bräda. Det måste väl finnas en orsak till att slalombrädor med hårda boots är smalare än normala brädor....</p><p></p><p>Angående längden så är det väl ganska personligt, har en 150 å en 163 bräda som jag åker, å 150:an e mycke enklare att leka med, medan den långa känns betydligt stabilare men på samma gång styvare och mera svårhanterlig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="highwayman, post: 827394, member: 117510"] Med bredare bräda så borde ju lyftkraften i puder bli bättre, men svängandet beror väl mera på förhållandet mellan bredden i ändarna och midjan på brädan mera än bara på bredden som helhet? Mina egna tankar är att det känns enklare att ligga på kanterna om man måste flytta vikten ( läs: kroppen) mindre på en smal bräda. Det måste väl finnas en orsak till att slalombrädor med hårda boots är smalare än normala brädor.... Angående längden så är det väl ganska personligt, har en 150 å en 163 bräda som jag åker, å 150:an e mycke enklare att leka med, medan den långa känns betydligt stabilare men på samma gång styvare och mera svårhanterlig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur viktigt är det med wide board? (Skate banana)
Tillbaka
Topp