Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur viktigt är det med wide board? (Skate banana)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 827689" data-attributes="member: 28391"><p>Min fru som har 36:or och är 162 har som favoritbräda en Glissade Siren 151 som är 24,2 i midjan. Hon har aldrig reflekterat över att den skulle vara trög att svänga eller för lång och otymplig. Att då höra killar med 44:or gnälla över att en bräda som är över 26 i midjan skulle vara svåråkt är ju mest komiskt.</p><p></p><p>När det gäller längder är många killar som små gnälliga bebisar och kan omöjligt köra 3 cm längre eller kortare än de brukar för det är så stor skillnad. Självklart kan man känna skillnad på 3 cm, men det är ju bara en fråga om att vänja sig och inget annat. Allt man kan göra på en 153 kan man göra på en 156 eller 150.</p><p></p><p>Personligen brukar jag för det mesta köra brädor mellan 166 och 172 men ett år när jag hade sålt alla mina brädor utom en Lib-Tech Travis Rice 161,5 körde jag på den en vecka och jag gillade den skarpt. Jag hade föredragit en längre bräda men jag kan inte säga att min åkning blev lidande av att gå ner i längd. Efter några åk hade jag vant mig vid brädan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 827689, member: 28391"] Min fru som har 36:or och är 162 har som favoritbräda en Glissade Siren 151 som är 24,2 i midjan. Hon har aldrig reflekterat över att den skulle vara trög att svänga eller för lång och otymplig. Att då höra killar med 44:or gnälla över att en bräda som är över 26 i midjan skulle vara svåråkt är ju mest komiskt. När det gäller längder är många killar som små gnälliga bebisar och kan omöjligt köra 3 cm längre eller kortare än de brukar för det är så stor skillnad. Självklart kan man känna skillnad på 3 cm, men det är ju bara en fråga om att vänja sig och inget annat. Allt man kan göra på en 153 kan man göra på en 156 eller 150. Personligen brukar jag för det mesta köra brädor mellan 166 och 172 men ett år när jag hade sålt alla mina brädor utom en Lib-Tech Travis Rice 161,5 körde jag på den en vecka och jag gillade den skarpt. Jag hade föredragit en längre bräda men jag kan inte säga att min åkning blev lidande av att gå ner i längd. Efter några åk hade jag vant mig vid brädan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur viktigt är det med wide board? (Skate banana)
Tillbaka
Topp