Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hursomhelst
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 1477" data-attributes="member: 10565"><p>Vad jag menade med mitt BigAir inlägg, var att, efter att ha bevittnat Daniel Lotfi (eller hur det nu stavas) göra vad han gjorde i Ett bigjump (Red Bull 99) så är det inte speciellt mycket att diskutera angående nivån på hoppen.(ingen som var där lär göra det i alla fall) Det går mer eller mindre inte att ladda fakie i ett hopp som kräver minst 70 km/h i kickern (det fanns mätare) och landa som en hel människa eferråt. (Brädåkarna åkte över 70 blås och kom inte över!)</p><p>De freestyleåkare som har lyckats med att implementera sin hoppteknik på fullängds carving skidor blir därför MKT svåra att slå...</p><p></p><p>Men det är givetvis så att de som är ute på stupen bränner är de "riktiga skidåkarna" det håller jag med om.</p><p></p><p>övrig kuriosa kan vara att enligt nån undersökning av "branchen" typ slao eller nåt sånt" så är det endast 7% av skidåkarna i sverige som kan räkna sig som "avancerade åkare".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 1477, member: 10565"] Vad jag menade med mitt BigAir inlägg, var att, efter att ha bevittnat Daniel Lotfi (eller hur det nu stavas) göra vad han gjorde i Ett bigjump (Red Bull 99) så är det inte speciellt mycket att diskutera angående nivån på hoppen.(ingen som var där lär göra det i alla fall) Det går mer eller mindre inte att ladda fakie i ett hopp som kräver minst 70 km/h i kickern (det fanns mätare) och landa som en hel människa eferråt. (Brädåkarna åkte över 70 blås och kom inte över!) De freestyleåkare som har lyckats med att implementera sin hoppteknik på fullängds carving skidor blir därför MKT svåra att slå... Men det är givetvis så att de som är ute på stupen bränner är de "riktiga skidåkarna" det håller jag med om. övrig kuriosa kan vara att enligt nån undersökning av "branchen" typ slao eller nåt sånt" så är det endast 7% av skidåkarna i sverige som kan räkna sig som "avancerade åkare". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hursomhelst
Tillbaka
Topp