Husbil vs motell på powderhighway 2012/13

jockeke

Ny medlem
Hej, vi är 3 glada pågar som har planer på att åka till Kanada nästa säsong. Då vi vill åka så mycket pow som möjligt så hade vi tänkt hyra/köpa en husbil och följa snöfallet på powderhighway.

Det vi vill ha svar på är följande:
1. Tjänar man på att hyra en vanlig kärra och bo på diverse motell längs vägen?
2. Är det värt att köpa utrustningen i Sverige på rea eller köpa den när man väl är framme? (Skidor, stighudar etc)
3. Hur löser man liftkorten? Finns det något som gäller för flera orter eller måste man köpa nytt på varje ort?
4. Budget, vi hade tänkt vara där från december till april. Detta gäller då för mat, liftkort, eventuellt bilhyra och boende.
Resa och utrustning har vi koll på.

Andra tips/trick uppskattas.

Tack på förhand!

Och ja, jag (trådskrivaren) har kollat igenom forumet och har inte funnit svaren på dessa frågor.
Alla haters kan dra åt h-vete, stay BLEK! peace

Om ni ska vara dær så længe lønar det sig definitivt att køpa bil, istællet før att hyra. Har ni tur kan ni sælja den før en slant nær ni drar hem också.

Tack så mycket för svaren, då återstår frågan om det är värt och ens möjligt att ta sig fram med en husbil? Alltså pynta ganska mycket för en hyffsad husbil istället för att varje dag lägga pengar på motell.
Vi kommer att vara 3 pers som delar på bilen.

Tacksam för alla svar.

Snacka med en kille i vintras i revelstoke som körde husbil och följde snön han hade bara parkerat på anläggningarnas parkeringar i revelstoke, white water, kicking horse hade varit helt ok och han hade inte behövt pröjsa en krona för det. Dock hade han ju ingen ström att tillgå då. Men tror det går att komma undan ganska billigt med husbil. Jag är med sugen på det fast vette fan om man kommer kunna få semester en säsong till :D

jockeke sa:
Hej, vi är 3 glada pågar som har planer på att åka till Kanada nästa säsong. Då vi vill åka så mycket pow som möjligt så hade vi tänkt hyra/köpa en husbil och följa snöfallet på powderhighway.

Det vi vill ha svar på är följande:
1. Tjänar man på att hyra en vanlig kärra och bo på diverse motell längs vägen?
2. Är det värt att köpa utrustningen i Sverige på rea eller köpa den när man väl är framme? (Skidor, stighudar etc)
3. Hur löser man liftkorten? Finns det något som gäller för flera orter eller måste man köpa nytt på varje ort?
4. Budget, vi hade tänkt vara där från december till april. Detta gäller då för mat, liftkort, eventuellt bilhyra och boende.
Resa och utrustning har vi koll på.

Andra tips/trick uppskattas.

Tack på förhand!

Och ja, jag (trådskrivaren) har kollat igenom forumet och har inte funnit svaren på dessa frågor.
Alla haters kan dra åt h-vete, stay BLEK! peace
Tro mig när jag säger att en husbilssemester är mysigt som attans. Det beror egentligen på hur länge ni ska semestra. Om det är länge lönar det sig att fixa sig en husbil!

Fan va härligt, då blir det att åka husbil då :)
Men liftkorten, visst finns det kort som gäller för flera orter?

Tillbaka
Topp