Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Husvagn, husbil eller camper van?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1284677" data-attributes="member: 12152"><p>Ska man köra i alperna och stöka sig ner på diverse ställplatser vintertid tar man helst en RIKTIGT liten husvagn och fyrhjulsdrivet plus även snökedjor är ett måste om man har tänkt sig att kunna ta sig ifrån platsen när som helst på vintern. Däremot fungerar det ju bra att mer se det som en säsongsplacering och köra dit ekipaket tidigt på vintern och hämta det på våren. Våren kommer ju vanligen tidigt i dalgångarna. Jag hade inte gett mig på äventyret att försöka baxa in en fullstor familjehusvagn mellan snödrivorna på en camping, community eller ej, mitt i midvintern. Däremot en vang typ Fritidsvagnen eller de minsta 350-vagnarna går nog. </p><p></p><p>En mindre campervan eller husbil upp mot 6 meter är ett betydligt smidigare alternativ, men visst är det lite meck med den också när man ska åka och handla i byn. När väl husvagnen står på plats är det ju smidigare med den lösningen med löstagbar bil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1284677, member: 12152"] Ska man köra i alperna och stöka sig ner på diverse ställplatser vintertid tar man helst en RIKTIGT liten husvagn och fyrhjulsdrivet plus även snökedjor är ett måste om man har tänkt sig att kunna ta sig ifrån platsen när som helst på vintern. Däremot fungerar det ju bra att mer se det som en säsongsplacering och köra dit ekipaket tidigt på vintern och hämta det på våren. Våren kommer ju vanligen tidigt i dalgångarna. Jag hade inte gett mig på äventyret att försöka baxa in en fullstor familjehusvagn mellan snödrivorna på en camping, community eller ej, mitt i midvintern. Däremot en vang typ Fritidsvagnen eller de minsta 350-vagnarna går nog. En mindre campervan eller husbil upp mot 6 meter är ett betydligt smidigare alternativ, men visst är det lite meck med den också när man ska åka och handla i byn. När väl husvagnen står på plats är det ju smidigare med den lösningen med löstagbar bil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Husvagn, husbil eller camper van?
Tillbaka
Topp