Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Husvagn, husbil eller camper van?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ebbaemilia" data-source="post: 1284979" data-attributes="member: 142646"><p>Jo jag har funderat på en sådan också, men då känns det som att skåpsläp vinner. Jag kan ha fel, men truck campers tycks vara väldigt dyra och svårare att få tag på, dessutom inte alltid bästa kvalité. Dessutom kräver de en bil som är större och drar mer bränsle än en vanlig personbil. Med släp + personbil kan du ju vara upp till 5 pers som åker samtidigt och du får en smidigare bil. Dock finns det ju helt klart fördelar med en truck camper också då bilarna är mer robusta och verkligen kan köra off road... </p><p></p><p>Lite för och nackdelar:</p><p></p><p>Camper van</p><p>+ Enkelt att parkera överallt </p><p>- Dyrt och jobbigt om motorn går sönder</p><p>- Boende och bil sitter ihop </p><p></p><p>Truck camper</p><p>+ Bäst för off-road</p><p>+ Boende och bil är separat</p><p>- Färre sittplatser jämfört med cargo camper</p><p>- Förmodligen dyrast i inköp och drift?</p><p></p><p>Cargo camper</p><p>+ Går att köra med vanlig personbil</p><p>+ Boende och bil är separat</p><p>+ 5 sittplatser</p><p>- Maxhastighet 80 km/h</p><p>- Svårare att hitta parkering med släp (+ ev dyrare parkeringsavgifter)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebbaemilia, post: 1284979, member: 142646"] Jo jag har funderat på en sådan också, men då känns det som att skåpsläp vinner. Jag kan ha fel, men truck campers tycks vara väldigt dyra och svårare att få tag på, dessutom inte alltid bästa kvalité. Dessutom kräver de en bil som är större och drar mer bränsle än en vanlig personbil. Med släp + personbil kan du ju vara upp till 5 pers som åker samtidigt och du får en smidigare bil. Dock finns det ju helt klart fördelar med en truck camper också då bilarna är mer robusta och verkligen kan köra off road... Lite för och nackdelar: Camper van + Enkelt att parkera överallt - Dyrt och jobbigt om motorn går sönder - Boende och bil sitter ihop Truck camper + Bäst för off-road + Boende och bil är separat - Färre sittplatser jämfört med cargo camper - Förmodligen dyrast i inköp och drift? Cargo camper + Går att köra med vanlig personbil + Boende och bil är separat + 5 sittplatser - Maxhastighet 80 km/h - Svårare att hitta parkering med släp (+ ev dyrare parkeringsavgifter) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Husvagn, husbil eller camper van?
Tillbaka
Topp